همشهری آنلاین: وزارت خزانه‌داری آمریکا برای فعالیت یک میدان گازی در انگلیس که بخشی از سهام آن متعلق به ایران است، مجوز صادر کرد.

معافیت میدان گازی ایران در انگلیس از تحریم آمریکا

به گزارش مهر به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوزی صادر کرد که امکان بهره‌برداری از یک میدان گازی در دریای شمال را که بخشی از سهام آن متعلق به شرکت ملی نفت ایران است، فراهم می‌کند.

میدان گازی رام که نیمی از سهام آن به شرکت بی‌پی و نیمی از سهام آن به شرکت ملی نفت ایران تعلق دارد، حدود ۳ درصد از گاز مورد نیاز انگلستان را تأمین می‌کند و به دلیل تحریم‌های آمریکا، در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ تعطیل شده بود.

شرکت سریکا انرژی که هماهنگی‌های لازم برای خرید سهام شرکت بی‌پی در میدان روم را پیش از اعلام تحریم‌های جدید آمریکا ضد ایران انجام داده بود، امروز (سه‌شنبه ۱۷ مهرماه) اعلام کرد این میدان اکنون مجوز لازم را از دولت آمریکا دریافت کرده است.

میچ فلگ، مدیرعامل سریکا گفت: این چیزی است که ما برای مدتی طولانی، برای رسیدن به آن تلاش می‌کردیم. این نتیجه تقاضا برای مجوز، سفرهای متعدد به واشنگتن و استفاده از وکلای آمریکایی است.

وی افزود: این میدان بخشی مهم از تولید فراساحلی گاز انگلستان را برعهده دارد، اما باید به سرعت کار روی آن را آغاز کنیم.

شرکت بی‌پی نیز اعلام کرد این اقدام، گامی مثبت و همسو با همکاری این شرکت با سریکا برای تکمیل معامله انتقال سهام میدان رام است.

این شرکت اعلام کرد طبق مجوز یادشده، همه درآمدهای ایران از میدان رام در زمان ادامه تحریم‌ها باید محفوظ بماند. این مجوز تا پایان ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی اعتبار دارد، اما ممکن است تمدید شود.

کد خبر 418786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha