همشهری آنلاین: رییس سازمان اورژانس کشور، آخرین آمار مسمومیت با مشروبات الکی دست ساز در کشور را از ۱۶ شهریور تا ۱۷ مهرماه سال جاری را ۷۶۸ نفر اعلام کرد.

اورژانس

به گزارش وبدا، دکتر پیرحسین کولیوند گفت: از این تعداد، ۵۷ نفر بستری، ۶۴۲ نفر پس از درمان از مراکز درمانی ترخیص و ۶۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

وي افزود:مجموع 768 نفر مسموم در استان‌های البرز، تهران، مرکزی، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خراسان شمالی و قزوین بوده اند که از این تعداد، ۶۹ نفر فوت شده اند که آمار فوت شدگان، 25 نفر در استان البرز، ۲۱ نفر در هرمزگان، ۷ نفر در خراسان شمالی، ۶ نفر در استان فارس، ۵ نفر در تهران، ۳ نفر در استان مرکزی و ۲ نفر در کهکیلویه و بویر احمد بوده است.

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: در ۳۳ روز گذشته از مجموع ۷۶۸ نفر مسموم، ۹۱ درصد آقایان و ۹ درصد را زنان تشکیل می دهند.
وی افزود: کوچکترین مسموم، دو مسموم مرد ۱۲ ساله مربوط به استان البرز و خراسان شمالی و مسن ترین فرد مسموم شده ۶۵ ساله مرد در استان هرمزگان است.

دکتر کولیوند با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از افراد فوت شده مرد هستند، گفت: در ۳۳ روز گذشته، ۶۹ نفر به دلیل مصرف الکل جان خود را از دست داده اند که ۶۲ نفر مرد و ۷ نفر زن بوده است. همچنین کوچکترین فرد فوت شده زنی ۱۹ ساله بوده که در ۱۶ شهریور در استان البرز جان خود را از دست داده و مسن ترین فرد فوت شده نیز، مردی ۵۷ ساله بوده که در ۷ مهر در استان هرمزگان فوت کرده است.

رییس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: ۴۵ درصد از مسمومین الکل مربوط به محدوده سنی ۲۶ تا ۳۵ سال هستند و بیشترین مسمومین به ترتیب در گروه سنی، ۲۶ تا ۳۵ سال با ۴۲ درصد، ۱۶ تا ۲۵ سال با ۳۵ درصد، ۳۶ تا ۴۵ سال با ۱۳ درصد، ۴۶ تا ۵۹ سال با ۶ درصد و کمتر از ۱۵ سال با ۲ درصد بوده اند.

دکتر کولیوند خاطرنشان کرد: از مجموع ۷۶۸ مسموم مراجعه کننده به مراکز درمانی از ۱۶ شهریور تا ۱۷ مهر، ۵۷ نفر بستری، ۶۴۲ پس از درمان از مراکز درمانی ترخیص و ۶۹ تن جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 418748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha