همشهری آنلاین: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:استراتژی ایران در سال ۶۴ این بود که اگر خلیج فارس برای ما ناامن باشد برای دیگران هم باید ناامن شود امروز نیز همین راهبرد حاکم است و با همه وجود از منافع خود در این آبراه مهم محافظت می کنیم.

خلیج فارس

به گزارش ایرنا، سردار رمضان زیراهی  در آئین سی و یکمین سالروز شهادت سردار شهید نادر مهدوی و همرزمانش ( شهدای خلیج فارس) افزود: اگر امنیت در خلیج فارس برای ما وجود نداشته باشد و نتوانیم از منافع جمهوری اسلامی محافظت کنیم این امنیت برای هیچ کس برقرار نخواهد بود و آمریکا نیز نمی تواند از منافع خود در این آبراه بهره ببرد.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی در زمان جنگ تحمیلی با ناوهای غول پیکر خود می خواست اراده ملت ایران را بشکند اما با همت و مردانگی جوانان این سرزمین، غرور این کشور در خلیج فارس لگد مال شد.

زیراهی اظهارداشت: رویارویی مستقیم جوانان این سرزمین در خلیج فارس با استکبار جهانی آزمون اراده ها بود که ملت ایران با سربلندی آن را پشت سر گذاشتند و تا امروز دشمن با همه امکانات و تجهیزاتی که دارد جرات تعدی به آب های این سرزمین را ندارد.

16 مهر سال 1366شهید مهدوی همراه با سرداران شهید غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمّدیها، مجید مبارکی شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای انجام گشت زنی، با استفاده از 2 فروند قایق و ناوچه طارق به سمت جزیره فارسی حرکت کردند.

پس از رسیدن به جزیره فارسی صدای انفجار مهیب ناشی از انهدام رادار پایگاه فرماندهی توسط بالگردهای آمریکایی را شنیدند و لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد کبری MS6 متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود دیدند.

شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را برای انجام عملیات مقابله به مثل فرا خواند، هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی ها قرار گرفت.

موشک دیگری نیز توسط دشمن به سمت اعضای ناوگروه شلیک شد که به هدف اصابت نکرد و بالگردهای آمریکایی بشدت به طرف ناوچه طارق تیراندازی می کردند.

سردار شهید مهدوی و یارانش، تصمیم گرفتند بالگردها را بزنند و پس از 15 دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را ساقط کردند.

پس از اصابت موشک و آتش سوزی 2 قایق شهدای خلیج فارس، تنها ناوچه طارق که سردار شهید مهدوی بر آن سوار بود، سالم مانده بود و نادر به اتفاق بیژن گرد هم به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی ها از آب بودند پس از 20 دقیقه رزم جانانه زنده به چنگال دشمن می‌ افتند.

پس از نبرد نابرابر نادر بر عرشه ناو جنگی یو اس اس چندلر آماج شکنجه‌ های وحشیانه دشمن قرار می‌ گیرد و سینه‌ اش با میخ های بلند آهنین سوراخ می‌ شود و بدین ترتیب مظلومانه به شهادت می‌ رسد.

پس از گذشت 6 روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور عمان تحویل گرفته و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

کد خبر 418737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha