همشهری آنلاین: نگهبان نگون‌بخت باغ‌وحشی در جنوب غربی ژاپن در حمله یکی از چهار ببر سفیدرنگ این مجموعه به شدت خونریزی کرد و کشته شد.

ببر سفید

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از كيودونيوز، آكي‌را فوروشو 40 ساله اندكي پس از تعطيل شدن باغ‌وحش هيراكاوا در شهر كاگوشيما تنها وارد قفس ببرهاي شده بود كه مورد حمله قرار گرفت و به شدت از ناحيه گردن مجروح شد. او شامگاه دوشنبه پيش از رسيدن به بيمارستان جان خود را از دست داد.

با رسيدن نيروهاي پليس و كاركنان باغ‌وحش، ببري كه گمان مي‌رود به نگهبان بيچاره حمله كرده با شليك گلوله‌هاي حاوي آرامبخش‌هاي قوي بي‌هوش شد. درهاي باغ‌وحش هيراكاوا از سال 1972 به روي مردم گشوده شده و حالا پليس در پي تحقيق درباره وضعيت زندگي جانوران در آن و نگهداري از حيوان‌هاي وحشي در مركزي است كه حدود 50 سال از عمرش مي‌گذرد.

حمله حيواني وحشي به فوروشو دومين مورد از قرباني شدن كاركنان باغ‌وحش در سال جاري ميلادي در ژاپن است. بهار امسال يكي از كاركنان زن باغ‌وحش يوئنو در توكيو هنگام همراهي يك گوريل تا درون قفس به شدت از ناحيه دست مصدوم شد. همان زمان كارشناسان اعلام كردند بايد بررسي شود چرا كاركنان باغ‌وحش در فاصله بسيار نزديك با حيوان‌هاي وحشي قرار دارند.

بهار سال گذشته هم رزا كينگ، نگهبان باغ‌وحش همرتن در كمبريج‌شاير بريتانيا در حمله ببر از پا درآمد و كشته شد. كارشناسان علت حمله ببر را اضطراب حيواني دانستند كه براي زندگي كردن به فضايي در حدود چهار هزار كيلومتر مربع نياز دارد و وقتي در يك مكان بسيار كوچك زنداني مي‌شود، مي‌تواند اضطراب خود را با حمله به نگهبانان و بازديدكنندگان نشان دهد.

کد خبر 418725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha