همشهری‌آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا تهران ضمن اشاره به سالم بودن هوا پایتخت طی سه‌شنبه ۱۷ مهر از وزش باد نسبتا شدید در امروز و بارش پراکنده باران در پایتخت طی چهارشنبه ۱۸ مهر خبر داد.

حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصل شده از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، با کاهش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۷ مهر) نسبت به روز گذشته، تنها در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

شهبازي با بیان این‌که براساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، به تدریج طی امروز (۱۷ مهر) افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق مشاهده خواهد شد، تصریح کرد: این شرایط پا برجا نیست و طی فردا (۱۸ مهر) بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد.

او ادامه داد: طی فردا (۱۸ مهر) برای برخی ساعات به ویژه شبانگاه بارش پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - شمال‌غربی پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا تهران همچنین تا روز آینده دما هوا در پایتخت به‌طور نسبی افزایش خواهد یافت.

شهبازی در پایان با اشاره به این‌که کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۵۴ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوا هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۶۸ همچنان در شرایط سالم است.

کد خبر 418695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha