همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم گفت: حدود ۵۰ درصد مراکز آموزش عالی دولتی زیر خط استاندارد قرار دارند که در قالب ادغام، تجمیع و تغییر ماموریت ساماندهی خواهند شد.

به گزارش مهر، مجتبی شریعتی نیاسر درباره اینکه چه تعداد از موسسات آموزش عالی نیازمند ادغام با دانشگاه‌های دیگر هستند، گفت: این موضوع در حال بررسی بوده و بعد از جمع‌بندی نهایی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: ولی در مجموع می‌توان گفت حدود ۵۰ درصد مراکز آموزش عالی دولتی زیر خط استاندارد قرار داشته و نیازمند کمک هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري خاطرنشان کرد: ساماندهی آموزش عالی مختص این مراکز است که تا بتوانند رشد کنند و شیوه رشد آنها متفاوت است که شامل ادغام، تجمیع و حتی تغییر ماموریت می‌شود.

شریعتی نیاسر، ساماندهی را یکی از برنامه‌های ویژه وزارت علوم در سطح کشور عنوان کرد و افزود: ساماندهی در سه وجه، ساماندهی موسسات غیردولتی در قالب ادغام، تجمیع و تغییر مأموریت، ساماندهی رشته‌ها در سه گروه کم متقاضی، پر متقاضی و همتراز با تأکید بر اولویت دانشگاه‌های دولتی و ساماندهی محتوایی در زمینه‌های مختلف و از جمله بازنگری در دادن مجوزه دوره‌های تحصیلات تکمیلی و افزودن شاخص‌های جدید در این زمینه انجام خواهد گرفت.

طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی، در راستای اجرایی شدن ماده ۳ طرح آمایش آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین در راستای مفاد قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران است که برنامه اجرایی آن در دست بررسی بوده و پس از طی مراحل قانونی و تصویب اجرا می‌شود.

طرح ساماندهی با اولویت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی که سر بار دولت هستند با قوت و با هدف نهائی ارتقا وضعیت مؤسسات، پیاده‌سازی و اجرا خواهد شد.

کد خبر 418680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha