مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیماری ریوی بر فرآیند تنفس تاثیر می‌گذارد و می‌تواند با آسیب‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به وضعیت کلی سلامت آسیب برساند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، بیماری ریوی شامل تعدادی عارضه می‌شود که از آن جمله می‌توان به آسم، برونشیت، سرطان ریه و بیماری مزمن تنفسی اشاره کرد.

پزشکان توصیه می‌کنند لازم است حتی علائم خفیف این بیماری پیگیری شده و تحت معاینه قرار گیرد زیرا تشخیص به موقع‌ آن می‌تواند فرآیند بهبود را تقویت و سلامت بیمار را حفظ کند.

از جمله علائم هشدار دهنده بیماری ریوی که باید جدی گرفته شود شامل موارد زیر است:

  • سرفه

به طور معمول، سرفه‌های متداول ناشی از سرماخوردگی به تدریج در مدت دو هفته برطرف می‌شود. اما درصورتی که سرفه‌ها تداوم داشته باشد و نشانه‌ای از بهبودی مشاهده نشود لازم است به پزشک مراجعه شود. در موارد جدی‌تر، فرد دچار سرفه‌های خونی می‌شود که نشان‌دهنده آسیب دیدن مجاری تنفسی است.

  • مشکلات تنفسی

درصورتیکه فرد به چاقی یا مشکلات قلبی دچار نباشد اما از تنگی نفس رنج ببرد این عارضه می‌تواند نشانه ابتلا به آسم یا بیماری مزمن تنفسی باشد. همچنین می‌تواند نشانه اولیه هشداردهنده پنوموتوراکس، انسداد مجرای هوا، ذات‌الریه و وجود لخته خونی در عروق ریه باشد.

  • درد در قسمت‌های مختلف بدن

احساس خستگی همراه با درد می‌تواند نشانه‌ای از بیماری ریوی باشد. به طور مثال، فیبروز ریه بر بافت‌های بدن تاثیر گذاشته و به درد عضلانی و ماهیچه‌ها منجر می‌شود.

همچنین سرطان ریه با درد کمر مرتبط است که هنگام تنفس عمیق تشدید می‌شود و حتی در زمان استراحت هم این درد وجود دارد.

کد خبر 418649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha