همشهری آنلاین: نشست علمی تجلیات حکمت در شعر حافظ به مناسبت بزرگداشت روز حافظ شیرازی و با حضور اندیشمندان و نخبگان تونسی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت یادروز لسان‌الغیب حافظ شیرازی و به همت رایزنی فرهنگی ایران در تونس، نشست علمی «تجلیات حکمت در شعر حافظ» در روز شنبه مورخ ۲۱ مهرماه در محل رایزنی فرهنگی کشورمان و با حضور جمعی از شاعران، اندیشمندان، نخبگان و علاقمندان به فرهنگ، تمدن و ادب ایرانی، برگزار خواهد شد.

در این نشست یک روزه، تنی چند از حافظ‌شناسان، ادیبان، شاعران و علاقمندان به فرهنگ و تمدن ایرانی از تونس، درباره حافظ ، سخنرانی خواهند کرد. از جمله سخنرانان این برنامه احمد الطویلی، نویسنده و از نخبگان و دانشمندان تونسی است که تاکنون ۱۱۰ کتاب با موضوع‌های ادبیات و تاریخ اسلام به رشته تحریر درآورده است.

از دیگر سخنرانان این نشست بروجردی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس، عادل بالکحله از اساتید دانشگاه قرطاج تونس و همچنین چند تن از اندیشمندان تونسی هستند که به بیان مبانی حکمت و فلسفه در شعر حافظ به سخنرانی خواهند پرداخت.

قرائت غزلیات حافظ به دو زبان فارسی و عربی توسط دانشجویان زبان فارسی و معرفی و رونمایی از کتاب «آشنایی با حافظ شیرازی» (به زبان عربی) نوشته الطویلی از دیگر برنامه‌های این نشست علمی است .

کد خبر 418579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha