همشهری آنلاین: مجموعه‌داران علاقمند به زودی می‌توانند از میان ۳۰۰۰ مورد از اقلامی که مربوط به یک مجموعه شخصی متعلق به نیل آرمسترانگ است، موارد موردنظرشان را خریداری کنند.

فضا

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، نیل آرمسترانگ اولین فردی است که توانست بر روی کره ماه قدم بگذارد. حراج اقلام خصوصی مربوط به وی ماه آینده انجام خواهد شد.

فروش اقلام یادشده در Heritage Auctions از اول نوامبر آغاز شده و زمان این کار مصادف با پنجاهمین سالگرد انجام ماموریت فضاپیمای آپولو۱۱ است.

مارک آرمسترانگ فرزند نیل آرمسترانگ در این مورد گفته است: حراج این اقلام نشانگر آن است که ما انسان‌ها وقتی با یکدیگر همکاری کنیم چه دستاوردهایی خواهیم داشت.

از جمله اقلام موجود در این مجموعه می‌توان به بخش‌هایی از یک بال و پروانه هواپیمای مورد استفاده برادران رایت در پرواز مشهور سال ۱۹۰۳ آنها هم اشاره کرد.

نیل آرمسترانگ این اقلام را در زمان سفر به کره ماه با خود به همراه برده بود.

در این مجموعه برخی از ابزار و وسایل مربوط به کودکی این فضانورد هم وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به یک کلاه لبه دار پیشاهنگی و یک نامه با دست خط خود وی اشاره کرد.

اقلام یادشده توسط مارک و ریک پسران وی و با بررسی دقیق محل زندگی والدین نیل آرمسترانگ جمع آوری شده اند. قرار است لباس فضانوردی آرمسترانگ در جریان این حراجی با قیمت پایه ۳۰ هزار دلار عرضه شود.

کد خبر 418567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha