همشهری آنلاین: جداول رشته‌های امتحانی و مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۸ منتشر شد.

به گزارش فارس، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی برگزار خواهد شد.

تمامی متقاضیان ورود به دوره‌‌های کارشناسی ارشد در کلیه رشته‌های امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی باید در آزمون شرکت کنند.

پذیرش بر اساس قانون مذکور و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام توسط سازمان سنجش آموزش كشور منتشر می‌شود صورت خواهد گرفت.

عناوین رشته‌های امتحانی، رشته و گرایش‌های پذیرنده دانشجو، دروس امتحانی هر رشته و ضرایب هر درس مطابق جداول مربوط به مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

تمامی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت کنند.

دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی در صورتی که مشمول آئین‌نامه ابلاغی شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۲۸ مرداد ۹۲ توسط معاون آموزشی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري باشند، می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهر ماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا 31 شهریور ماه همان سال (سال ۱۳۹۸) فارغ‌التحصیل شوند. تاریخ فارغ‌التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت نیمسال دوم است، 30 بهمن ماه همان سال (سال ۱۳۹۸) خواهد بود.

پذیرفته‌شدگان قطعی (نهایی) رشته‌های دوره روزانه سال ۱۳۹۷ چه در دانشگاه محل قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت‌نام نکرده باشند اجازه ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال ۱۳۹۸ را نخواهند داشت.

تمامی داوطلبان در تمامی رشته‌های امتحانی یک دفترچه سوال و یک پاسخنامه دریافت خواهند کرد.

در رشته‌های امتحانی برنامه‌ریزی شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری (کد ۱۳۵۰)، طراحی شهری (کد ۱۳۵۱)، معماری (کد ۱۳۵۲)، نمایش عروسکی (کد ۱۳۵۶)، هنرهای نمایشی و سینما (کد ۱۳۵۷)، هنرهای تصویری و طراحی (کد ۱۳۵۸)، هنرهای موسیقی (کد ۱۳۶۰)، طراحی صنعتی (کد ۱۳۶۲)، طراحی پارچه و لباس (کد ۱۳۶۴) از داوطلبانی ‌که‌ با توجه‌ به‌ نمره‌ اکتسابی،‌ مجاز به انتخاب ‌رشته ‌شده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را نیز تکمیل کرده باشند، تا چند برابر ظرفیت آزمون عملی/تشریحی/پروژه به عمل خواهد آمد.

سایر شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ناپیوسته) درج خواهد شد.

هر داوطلب علاوه بر رشته امتحانی اصلی، در صورت داشتن شرایط (طبق مندرجات دفترچه راهنما که در زمان ثبت‌نام منتشر می‌شود) می‌تواند در یکی از رشته‌های امتحانی شناور که (در جدول رشته‌های امتحانی با علامت * مشخص شده)، به عنوان رشته امتحانی دوم ثبت‌نام کند.

کد خبر 418528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha