همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور و دامنه‌های البرز در دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، شرایط کشور را طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد و گفت: در دو روز آینده در اثر جریانات سرد شمالی ، ابرناکی، همراه با بارش باران، گاهی به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و کاهش محسوس دما حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس در نوار شمالی کشور و دامنه‌های البرز رخ خواهد داد.

وی با بیان این که امروز (۱۴ مهر ماه) بارش شدید باران و همراه با وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود، اظهار کرد: رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، شمال و شرق کرمانشاه و لرستان، همدان، مرکزی ، دامنه‌های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه‌ داد: فردا (۱۵ مهرماه) بیشترین مقدار بارش همراه با وزش باد و گاهی با رعد و برق در استان های گیلان، البرز، تهران، غرب سمنان و جنوب و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود. همچنین پدیده غالب در شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و همچنین سیستان‌وبلوچستان وزش باد شدید خواهد بود.

وی تاکید کرد : پس فردا (۱۶ مهرماه) در برخی از مناطق زاگرس مرکزی و جنوب شرق کشور بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ مهر ماه) نیمه ابری تا ابری ، همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۲ و ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز دوشنبه (۱۶ مهر ماه) صاف تا نیمه ابری با بیشترین و کمترین دمای ۲۰ و ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 418410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha