گانگستر ۴۶ ساله فرانسوی که به‌دلیل فرارش از زندانی در پاریس آن هم با استفاده از بالگرد در بین حاشیه‌نشینان این شهر محبوب شده بود، پس از ۳ماه فرار دستگیر شد.

گانگستر ۴۶ساله فرانسوی

تیرماه امسال یکی از عجیب‌ترین فرارها از زندانی در پاریس رقم خورد. رضوان فاید، گانگستر 46ساله و الجزایری‌الاصل فرانسه که به جرم سرقت مسلحانه و قتل یک مأمور پلیس در زندانی در پاریس به سر می‌برد توانست با کمک دست‌کم 4نفر به طرز عجیبی از زندان فرار کند.

به گزارش رسانه‌های فرانسه، آن روز 2مرد درحالی‌که لباس پلیس به تن داشتند، مسلح به اسلحه و دستبند وارد زندان و خواستار دیدن رضوان فاید شدند. در آن لحظه این گانگستر معروف در اتاق ملاقات زندان سرگرم صحبت با برادرش بود. مردان مسلح با استفاده از دود، دید دوربین‌های امنیتی را مختل کرده و به سمت اتاق ملاقات رفتند و با استفاده از تجهیزاتی که داشتند در آنجا را باز کردند. همزمان با این اتفاق بالگردی کوچک در گوشه‌ای از محوطه زندان فرود آمد و رضوان فاید پس از خروج از اتاق ملاقات به همراه مردان مسلح به طرف بالگرد دوید و سوار بر آن از زندان گریخت. از همان زمان بود که تحقیقات برای دستگیری این مرد و همدستانش شروع شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که همدستان رضوان فاید در روز حادثه ابتدا به یک باشگاه هوانوردی رفته و با تهدید اسلحه خلبان بالگردی را گروگان گرفته و او را تهدید کرده بودند که به سمت زندان پرواز کند. آنها پس از فرار از زندان، بالگرد و خلبان را در یکی از مناطق شمالی پاریس رها کردند. این فرار عجیب باعث محبوبیت بیشتر گانگستر معروف در بین جوانان حاشیه‌نشین پاریس که اغلب آنها را افرادی بیکار و خلافکار تشکیل می‌دادند شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد رضوان فاید سال‌ها قبل‌ نیز موفق به فرار از زندان شده بود. در آن زمان او با جاسازی سلاحی در ماشین لباسشویی و گروگان گرفتن 4زندانبان موفق به فرار از زندان شده بود. با این حال دومین فرار گانگستر معروف همانند نخستین فرار او مدت زیادی طول نکشید و مأموران پلیس موفق شدند روز گذشته این مرد را به همراه همدستانش در منطقه‌ای جنگلی دستگیر کنند.

کد خبر 418349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha