همشهری آنلاین: رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه تردد کامیون‌ها عادی شده است، گفت: آمادگی داریم هرجا که کمبود ناوگان باری احساس شود، کامیون‌های مِلکی سازمان راهداری را برای خدمت رسانی به مردم فعال کنیم.

کامیون

عبدالهاشم حسن‌نیا در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه روند فعالیت رانندگان کامیون تقریبا به حالت عادی برگشته است، افزود: تا ساعت ۱۶ دهم مهرماه حدود ۶۰ هزار فقره بارنامه صادر شد که نسبت به هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تشکر از همکاری رانندگان خودروهای سنگین باری جاده‌ای با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل جاده‌ای گفت: روز گذشته کارشناسان و بازرسان سازمان راهداری در سراسر کشور از شرکت‌های حمل و نقلی بازدید و به تخلفات آنها رسیدگی کردند.

  • تعلیق مجوز فعالیت ۹۵ شرکت حمل و نقلی متخلف

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در جریان این بازرسی‌ها ۹۵ شرکت حمل و نقلی به دلیل عدم رعایت قوانین مربوطه و تخلفات متعدد صنفی در رابطه با انجام وظایف قانونی و صنفی خود نسبت به رانندگان کامیون‌های بین شهری از سوی بخش حقوقی سازمان راهداری به مدت یک ماه تعلیق پروانه و مجوز فعالیت شدند. ضمن اینکه به چند شرکت نیز تذکرات جدی داده شد.

به گفته حسن نیا، عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقلیِ تعلیق شده، مرتبط با کامیون‌ها و خودروهای باری سنگینِ مِلکی این شرکت‌ها بوده است که عملکردی در این مدت نداشته‌اند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نحوه برخورد با شرکت های متخلف را در وزارت راه و شهرسازی بی سابقه دانست.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص بازگشت امنیت به جاده‌هایی که بعضا اقدامات ایذایی از سوی برخی رانندگان نسبت به همکاران وظیفه شناس خود گزارش شده بود، تصریح کرد: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و مراجع قضایی در حال اعمال این برخوردها هستند و سازمان راهداری در حوزه وظایف آنها دخالتی نمی‌کند. اما اگر موردی به ما گزارش شود، ما هم آن را به دستگاه‌های مربوطه منتقل خواهیم کرد.

  • جابه‌جایی بیشتر محصولات دامی و کشاورزی با ۲ میلیون انواع وانت بار

حسن نیا در پاسخ به این پرسش که آیا گفته برخی فعالان و تولیدکنندگان صنایع غذایی، کشاورزی و دامی که علت گرانی تعدادی از اقلام و محصولات خوراکی را خودداری تعدادی از رانندگان معترض از جابه‌جایی بار عنوان کرده‌اند، صحت دارد یا خیر؟ گفت: در کشور ما بیش از ۲ میلیون ناوگان باری سبک مانند انواع وانت بارها و نیسان بارها تردد دارند که بخش عمده‌ای از محصولات دامی و کشاورزی با این نوع ناوگان جابه‌جا می‌شود و تنها در مسیرهای طولانی و بیش از ۵۰۰ کیلومتر، خودروهای باری سنگین اقدام به جابه‌جایی محصولات کشاورزی می‌کنند.

وی درباره احتمال جایگزینی کامیون‌های مِلکی و متعلق به سازمان راهداری با ناوگان باری سنگین در صورت کمبود ناوگان باری تصریح کرد: سازمان راهداری آمادگی دارد هر جا که کمبود ناوگان احساس شود، از ناوگان مِلکی خود به عنوان کامیون‌های جایگزین استفاده کرده و به مردم خدمت رسانی کند. اما تا کنون چنین نیازی احساس نشده است.

  • نحوه تعیین نرخ لاستیک کامیون

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که رانندگان در تعدادی از شهرها به دلیل کمبود لاستیک همچنان با افزایش قیمت مواجه هستند و اقدامات سازمان راهداری برای مقابله با این مشکل چیست؟ تأکید کرد: آنچه اعلام شد که قیمت لاستیک توزیعی از سوی سازمان راهداری به نرخ ۱.۱ میلیون تومان توزیع می‌شود، نرخی است که به لاستیک‌های سازمان اموال تملیکی تعلق دارد. سازمان راهداری عینا با همان قیمتی که از سازمان اموال تملیکی این لاستیک‌ها را خریداری می‌کند میان رانندگان توزیع کرده است و ما هیچ افزایش نرخی در این میان نداریم.

وی در خصوص نرخ گذاری لاستیک کامیون گفت: در حال حاضر لاستیک‌ها از سه طریق تعیین قیمت می‌شود: لاستیک‌های متعلق به سازمان اموال تملیکی را این سازمان نرخ گذاری می‌کند؛ لاستیک های وارداتی را بخش خصوصی و واردکننده تعیین نرخ می‌کند و مرجع تعیین نرخ لاستیک‌های تولید داخل، وزارت صنعت، معدن و تجارت است. بنابراین سازمان راهداری هیچ‌گونه نرخ گذاری برای لاستیک‌ها انجام نمی‌دهد.

کد خبر 418310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha