همشهری آنلاین: دو کودک و نوجوان ایرانی در موفقیتی بزرگ، دیپلم‌های افتخار سومین المپیاد هنر بنیاد آیکف (ICAF) آمریکا را در رشته نقاشی از آن خود ساختند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ملیکا ربیعی و شهرزاد صالحی دو دختر 8 ساله و 12 ساله عضو مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون تهران در حالی این جایزه را به دست آوردند که نزدیک به 3 میلیون اثر از 100 کشور جهان در این رقابت بزرگ هنری شرکت داده شده بود.

بنیاد آیکف (ICAF) مؤسسه‌ای غیرانتفاعی است که در آمریکا با هدف ایجاد تفاهم و اعتماد میان کودکان جهان و ترویج صلح و پرهیز از جنگ و خشونت از راه هنر فعالیت می‌کند و از سال 1999 علاوه بر برگزاری مسابقه، بیش از 50 نمایشگاه را از آثار کودکان در سراسر دنیا برپا کرده است.

مسابقه المپیاد هنر این بنیاد هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و موضوع سومین دوره آن «ورزش مورد علاقه من بود» که در نهایت تنها 100 اثر از 50 کشور جهان موفق به دریافت جایزه شدند. به گفته برگزار کنندگان این رقابت هنری، کودکان زمانی می‌توانند مهارت‌های رهبری و اداره جوامع را کسب کنند که دو مهارت بیان هنری و ورزشی را با یکدیگر پیوند دهند و این المپیاد تلاش می‌کند تا کودکان را به پروراندن توانایی‌های جسمانی و سپس برانگیختن آنها به بیان خود از راه هنر تشویق کند. این جشنواره و نمایشگاه در پایان سال 2007 میلادی در مرکز خرید ملی واشنگتن در آمریکا برگزار شد.

دفتر اصلی آیکف در واشنگتن قرار دارد ولی دفتر دیگر این بنیاد در مونیخ آلمان برنامه‌های آن را در اروپا هماهنگ می‌کند.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آثار 27 عضو خود را از سراسر کشور در این المپیاد شرکت داده بود.

کد خبر 41830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز