همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» به نمایندگی از افغانستان در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار ۲۰۱۹ شرکت می‌کند.

محسن تنابنده در شکستن همزمان ۲۰ استخوان

به گزارش همشهري آنلاين، اين فيلم با نام بين‌المللي «رونا مادر عظيم» به كارگرداني جمشيد محمودي توليد شده و محسن تنابنده در آن نقش يك مهاجر افغانستاني ساكن ايران را بازي كرده است. در مجموع سه فيلم نامزد حضور و رقابت در نود و يكمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار بودند كه در نهايت «شكستن همزمان بيست استخوان» از ميان آنها برگزيده شد. اين فيلم چند روز ديگر در بيست و سومين جشنواره بوسان به نمايش درمي‌آيد.

جمشيد و برادرش نويد محمودي از فيلمسازان افغانستاني فعال در ايران هستند و پيش از اين هم دو فيلم ديگر آنها يعني «چند متر معكب عشق» و «رفتن» به نمايندگي از افغانستان راهي اسكار شده بود. اين دو مجموعه تلويزيوني «سايه‌بان» را هم ساخته‌اند كه از ابتدا روي آنتن شبكه دو رفت و بعد از چند شبكه ديگر به نمايش درآمد. قرار است «شكستن همزمان بيست استخوان» در آينده نزديك در سينماهاي ايران روي پرده برود.

تنابنده كه در «رونا مادر عظيم» ايفاي نقش كرده به دليل آغاز توليد تازه‌ترين تجربه كارگرداني خود در سينما نتوانست همراه ديگر عوامل فيلم در جشنواره بوسان كره‌جنوبي شركت كند. او چهار سال پس از «گينس» براي بار دوم روي صندلي كارگرداني مي‌نشيند و «برادري» را مي‌سازد.

کد خبر 418295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha