چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که به تازگی با حکم رئیس‌جمهور ریاست ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور را برعهده گرفته، با تأکید بر انتقال دقیق، صحیح و سریع اخبار و اطلاعات گفته است:

با تصمیمات مناسبی که در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گرفته شد، شاهد سامان‌یابی وضعیت بازار و سیر نزولی قیمت ارز و سکه خواهیم بود و لازم است تمامی رسانه‌ها و صاحبان تریبون مصالح عمومی را درنظر داشته باشند و همسو با سیاست‌های شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اقدام کنند. رحمانی فضلی را فرض بر آن است که خواسته و مطالبه‌اش را دوسویه مطرح سازد،

چه اینکه شرط اطلاع‌رسانی دقیق، دسترسی آزاد و عادلانه اطلاعات و تضمین آزادی رسانه‌ها در بیان واقعیت‌ها و کنش و واکنش بازارهاست و نه دروازه‌بانی دولت رویدادها و خبرها. افزون بر اینکه آنچه در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی منعکس می‌شود، بازتاب سیاست‌های اقتصادی دولت و موضع‌گیری و نقد و نظرهاست و اگر در عمل اقتصاد ایران شاهد هماهنگی سیاست‌های کلان باشد و اثر آن در اقتصاد مثبت، بدیهی است که رسانه‌ها می‌توانند به دولت به‌عنوان نماد حاکمیت ملی یاری رسانند.

تلقی احتمالی اعضای ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور مبنی بر ایجاد جو روانی مثبت آنهم به فرموده نه شدنی است و نه منطقی؛ مگر اینکه مردم احساس کنند پیام دولت شفاف است و در پس پرده خبری نیست. گفت‌وگو با مردم و شنیدن حرف آن‌ها اگر مبنای تصمیم‌گیری‌ها باشد، جریان اطلاع‌رسانی هم شفاف خواهد بود و به نفع دولت و مردم. رسانه‌ها تنها راوی رویدادها هستند و تریبون‌داران را حکایتی دیگر است و به‌نظر رسالتی دیگر!

کد خبر 418243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha