چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا همه واردات داروهای ساخته‌شده از اجزای تولیدشده به به‌وسیله شرکت چینی را که در کانون جمع‌آوری داروهای قلبی و ضد فشارخون قرار داشت، ممنوع می‌کند.

به گزارش وب‌ام‌دی سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد شرکت داروسازی ژجیانگ هوآهای (ZHP) تا زمان تعیین ناخالصی‌های واردشده به درون اجزای فعال دارویی (API) و بازسازی سیستم‌های کنترل کیفیتش در فهرست «هشدار واردات» قرار می‌گیرد.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان غذا و داروی آمریکا مجموعه‌ای از داروهای ضد فشارخون و نارسایی قلبی را به علت کشف دست‌کم دو ناخالصی بالقوه سرطان‌زا درون آن‌ها از بازار خارج کرد.

بررسی سه محموله از داروی والسارتان توزیع‌شده به‌وسیله شرکت داروسازی تورنت در این ماه در آمریکا نشان داده بود که این داروها حاوی ترکیب شیمیایی NDEA هستند که معلوم شده در حیوانات سرطان‌زا است و تصور می‌رود برای انسان هم سرطان‌زا باشد.

این داروها بخشی از مجموعه‌ای از داروهای والسارتان مرجوع‌ شده در ماه اوت به علت آلودگی احتمالی با NDMA، یک ناخالصی دیگر احتمالاً سرطان‌زا هستند.

چندین برند داروی والسارتان در آمریکا مشمول دستور سازمان غذا و داروی آمریکا برای جمع‌آوری از بازار قرار گرفته بودند.

شرکت چینی ZHP قبلاً اعلام کرده بود که ناخالصی NDEA را در چندین محموله از مواد مؤثر والسارتان کشف کرده است.

مقامات اروپایی نیز در ماه ژوئیه داروهایی که والسارتان موجود در آن‌ها به‌وسیله شرکت داروسازی چینی تهیه شده بود، را به خاطر نگرانی درباره دارا بودن NDMA از بازار جمع‌آوری کرده بودند.

بیش از ۲۰ کشور اروپایی، کانادا و ایالات‌متحده داروهای والسارتان چینی را در ماه‌های اخیر از بازار جمع‌آوری کرده‌اند.

اگر داروی والسارتان را برای فشارخون بالا یا نارسایی قلبی مصرف می‌کنید، باید با دکتر یا داروسازتان مشورت کنید تا برندهایی از دارو را برایتان تجویز کند که این آلودگی به مواد سرطان‌زا را نداشته باشند.

کد خبر 418224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha