همشهری آنلاین: بازیگر ۳۷ ساله چینی که از میانه‌های تابستان امسال ناپدید شده، باید تا آخرین روز سال ۱۲۹ میلیون دلار مالیات بدهد یا به زندان برود.

فان بینگ بینگ بازیگر چینی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از بي‌بي‌سي، فان بينگ‌بينگ و شركت‌هاي تحت مديريت او به دليل تخلف مالياتي به پرداخت 833 ميليون يوان (129 ميليون دلار) جريمه محكوم شده‌اند. فان كه از پولسازترين و محبوب‌ترين بازيگران سينماي چين است، با شركت‌هايي چون مرسدس بنز و كارتيه قرارداد همكاري بسته اما از حدود سه ماه پيش خبري از او نيست و برخي احتمال مي‌دادند اين غيبت خودخواسته شايد به دليل فرار مالياتي باشد.

بر اساس آنچه خبرگزاري رسمي شينهوا اعلام كرده، اگر بينگ‌بينگ تا آخرين روز سال جاري ميلادي يعني 31 دسامبر 2018 حدود 225 ميليون يوان ماليات عقب‌افتاده و جريمه‌هاي آن را به حساب دولت واريز كند، پرونده كيفري برايش باز نمي‌شود. او از جمله بازيگران چيني است كه با بستن همزمان دو قرارداد از دادن ماليات واقعي درآمد خود فرار مي‌كنند؛ يك قرارداد صوري با رقم بسيار پايين براي ارسال به اداره ماليات و قراردادي ديگر با دريافت واقعي.

بينگ‌بينگ كه از دو دهه پيش در سينماي چين فعال است و در دنيا با بازي در فيلم هاليوودي «مردان ايكس: روزهاي آينده گذشته» شناخته مي‌شود، سال 2017 با درآمد خالص 43 ميليون دلار در صدر فهرست پردرآمدترين چهره‌هاي نامدار چين قرار گرفت. او قرار است همراه با جسيكا چستين و پنه‌لوپه كروز در آينده نزديك در تريلر جاسوسي «355» در سينماي هاليوود ايفاي نقش كند.

برخورد دولت چين با بينگ‌بينگ بسان هشداري جدي به ديگر بازيگران و چهره‌هاي مشهور صنعت سرگرمي است كه معمولا از دادن ماليات بر درآمد خود فرار مي‌كنند. وقتي خبر قرارداد سنگين اين بازيگر سرشناس براي بازي در «حمله هوايي» در كنار بروس ويليس به رسانه‌ها راه يافت، او ناگهان از نظرها ناپديد شد. آخرين حضور رسمي فان در انظار عمومي و شبكه‌هاي اجتماعي سه ماه پيش در يك بيمارستان كودكان بود.

برخي نزديكان و وكلاي بينگ‌بينگ با همكاري مقام‌هاي رسمي اداره ماليات اسناد و مدارك درآمدهاي او را سوزانده و از بين برده‌اند تا از دادن ماليات فرار كنند. هر چند خود بينگ‌بينگ با انتشار پيامي در صفحه رسمي خود در فضاي مجازي از آنچه اتفاق افتاده اظهار تاسف كرد و نوشت: «من عميقا از همه پوزش مي‌خواهم و مي‌دانم كه بايد به قانون احترام بگذارم. بدون حزب كمونيست و سياست‌هاي خوب دولت و بدون عشق شما مردم فان بينگ‌بينگ وجود ندارد.»

کد خبر 418180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha