همشهری آنلاین: آزمایش دو نامه ارسالی به مقصد دفتر رئیس‌جمهوری آمریکا در پنتاگون از احتمال آلوده بودن نامه‌ها به ماده سمی ریزین پرده برداشت.

دونالد ترامپ

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سي‌ان‌ان، اين دو بسته روز دوشنبه در آزمايشگاه وزارت دفاع آمريكا مورد بررسي ابتدايي قرار گرفت و آلودگي آنها به ماده ريزين تاييد شد. نامه‌هاي آلوده درست شبيه بسته‌هايي است كه پيش‌تر به پنتاگون هم ارسال شده بود. سخنگوي سرويس مخفي آمريكا صرفا دريافت نامه‌هاي آلوده به نشاني دونالد ترامپ را تاييد و زمان رسيدن آنها را روز اول اكتبر 2018 اعلام كرد. هر چند به نظر مي‌رسد تاييد نهايي سمي بودن نامه‌ها به آزمايش‌هاي بيشتر نياز دارد.

ريزين ماده‌اي بسيار سمي است كه از گياه كرچك به دست مي‌آيد و معمولا در طراحي نقشه‌هاي ترور مورد استفاده دارد. از اين ماده سمي مي‌توان در قالب‌هاي پودر، قرص و اسيد بهره برد و هر نوع استفاده از آن به حالت تهوع شديد، خونريزي داخلي معده و روده‌ها مي‌انجامد. از كار افتادن كبد، طحال و كليه‌ها عوارض بعدي استنشاق ريزين است كه در نهايت با اختلال در گردش خون و مرگ همراه مي‌شود.

به گفته يك منبع خبري نزديك به پنتاگون، دو نامه مشكوك كه به نشاني وزارت دفاع آمريكا ارسال شده مي‌بايست به دست جيمز متيس، وزير دفاع و آدميرال جان ريچاردسن، رئيس بخش عمليات دريايي مي‌رسيد. تمام نامه‌هاي ارسال‌شده از سيستم پستي ايالات متحده به نشاني پنتاگون در روز دوشنبه در يك قرنطينه نگهداري مي‌شود و مقام‌هاي رسمي اعلام كرده‌اند هيچ خطري جان كارمندان وزارت دفاع را تهديد نمي‌كند.

قرار است نامه‌هايي كه به نشاني دونالد ترامپ اراسل شده بود، تحت آزمايش‌هاي بيشتر و پيشرفته‌تر در پنتاگون قرار بگيرند و سرويس مخفي آمريكا كه وظيفه حفاظت از جان رئيس‌جمهوري آمريكا و ديگر مقام‌هاي ارشد كاخ سفيد را بر عهده دارد، درصدد يافتن سرنخي از محل ارسال نامه‌هاي آلوده است؛ نامه‌هايي كه گفته مي‌شود ارسال‌كنندگان روي آنها را با دست‌خط‌هاي خود پر كرده‌اند.

پنج سال پيش مردي از ايالت مي‌سي‌سي‌پي چند نامه آلوده به ريزين به باراك اوباما و يك سناتور جمهوريخواه ارسال كرده بود كه البته به دست هيچدام نرسيد. سال 2014 هم هنرپيشه‌اي به نام شنن ريچاردسن به اتهام ارسال نامه آلوده به ريزين به اوباما و مايكل بلومبرگ، شهردار وقت نيويورك در بهار 2013 به 18 سال حبس محكوم شد.

کد خبر 418171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha