سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشهری محله - زهرا رضایی: میدان مرکزی میوه و‌تره‌بار که در منطقه ۱۹ قرار دارد با همه مزیت‌هایش‌گاه دردسرهایی برای ساکنان محله‌های اسفندیاری و بستان که در مجاورت این میدان قرار دارند فراهم می‌کند.

میوه

خیابان لاله در محله اسفندیاری یکی از راه‌های ورودی و خروجی میدان مرکزی میوه و‌تره‌بار است. بسیاری از وانت‌بارهایی که به قصد بارگیری میوه و سبزی به این میدان می‌آیند، از خیابان لاله به‌عنوان خروجی استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث دردسر برای ساکنان این خیابان و کوچه‌های اطراف آن شده است.

«خدیجه قراکشلو» عضو شورایاری محله اسفندیاری در این باره می‌گوید: «بیشتر وانت‌بارها برای ورود به میدان میوه و‌تره‌بار و خروج از آن، خیابان لاله را انتخاب می‌کنند که نتیجه آن ترافیک و شلوغی است. آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی هم از دیگر دردسرهای عبور و مرور وانت‌بارها از این خیابان است.» قراکشلو در ادامه به چندین مرکز آموزشی در خیابان لاله اشاره می‌کند و می‌افزاید:

«در خیابان لاله 7 مدرسه وجود دارد که‌ تردد زیاد و وقت و بی‌وقت وانت‌بارها باعث دل نگرانی خانواده‌ها شده است. با بازگشایی مدارس حجم‌ تردد در این خیابان بیشتر می‌شود و خانواده‌هایی که فرزندانشان در این مدارس تحصیل می‌کنند مدام دغدغه دارند که مبادا یکی از خودروهای حمل میوه با فرزندان آنها تصادف کند.»

«میلاد اکبری» شهردار ناحیه یک با بیان اینکه پیشنهاد یکطرفه شدن خیابان لاله به مدیران شهری ارائه شده است می‌گوید: «وجود 7 مدرسه در خیابان لاله ضرورت رسیدگی به این معبر را دوچندان می‌کند. به همین دلیل سال گذشته برای ایمنی‌ تردد دانش‌آموزان طی جلسات متعددی که با مدیران میدان میوه و‌تره‌بار داشتیم، قرار شد ورودی شماره 2 میدان در خیابان لاله بین ساعت 6 تا 9 صبح بسته باشد تا رفت و آمدی در این محدوده انجام نشود.»

شهردار ناحیه یک در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری ناحیه یک توجه به سلامت و تأمین امنیت اهالی به‌ویژه دانش‌آموزان است. متأسفانه در این محدوده به دلیل بی‌توجهی برخی راننده‌ها به قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت بالا شاهد چند تصادف بوده‌ایم. برای رفع این معضل طرح یکطرفه شدن این خیابان که البته مسکنی برای رفع این مشکل است به مدیران شهری ارائه شده و به جد پیگیر این موضوع هستیم. امیدواریم بتوانیم با یکطرفه کردن این خیابان که با مقاومت وانت‌بارها روبه‌رو شده تا حدی ایمنی اهالی را تأمین و ترافیک را کاهش دهیم.»

کد خبر 418133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha