مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

وسایل مدرسه دانش‌آموزان بی‌سرپرست توسط بانوان فعال محلی تأمین می‌شود. «سودابه هاشم‌نژاد» مدیر اداره بانوان منطقه گفت: «برنامه مشارکت‌های اجتماعی بانوان با محور رسیدگی به دانش‌آموزان بدسرپرست در هر محله از ابتدای شهریور آغاز شده و تا اواسط مهر در مجموعه شهربانو ادامه دارد.»

او افزود: «بانوان محله‌های دزاشیب، نیاوران، قیطریه و باغ فردوس تاکنون 100 بسته نوشت‌افزار جمع‌آوری کرده‌اند و بانوان دیگر محله‌ها نیز در حال گردآوری نوشت‌افزار و وسایل مدرسه برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت هستند.»

  • افزایش گشتزنی پلیس در محله‌ها

طرح افزایش گشت‌های نامحسوس با هدف دستگیری کیف و موبایل قاپ‌ها در محله‌های منطقه 3 در حال اجراست. معاون اجتماعی کلانتری 103 گاندی با بیان این مطلب گفت: «در این طرح مأموران نیروی انتظامی موتورسوار با لباس شخصی در محله‌های زیر پوشش کلانتری ۱۰۳ گاندی گشتزنی می‌کنند.» «سرگردزهرا‌آزادی‌» هدف از اجرای این طرح را امنیت بیشتر در محله‌های منطقه دانست و افزود: «با توجه به شکایت‌های مردمی گشت‌های پلیس در محله افزایش یافته است. ایستگاه‌های بی.آر.تی خیابان ولی‌عصر(عج) و کوچه‌های محدوده جردن که به یکدیگر ارتباط دارند، بیشترین نقاط آلوده است.»

  • کاهش زمان رسیدن اتوبوس‌ها

مدت زمان رسیدن اتوبوس‌ها با بازگشایی مدارس به 30 ثانیه ‌رسید. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه با بیان این مطلب گفت: «زمان انتظار برای حرکت اتوبوس‌های منطقه از 8 دقیقه کاهش یافت. زمان انتظار حرکت برخی از خطوط نیز که تقاضای بیشتری دارد هم با توجه به نیازسنجی به 2 دقیقه کاهش یافت.»

«محمدباقر اسدی» افزود: «خطوط پر مخاطب منطقه مانند مترو صادقیه‌ـ جنت‌آباد جنوبی، مترو صادقیه‌ـ جنت‌آباد شمالی، جنت‌آباد‌ـ مترو ارم سبز و کوهسار‌ـ آزادی از 10 به 8 دقیقه کاهش یافته و خط 10 بی.آر.تی از 2 دقیقه به 30 ثانیه کاهش دارد که بر اساس نیاز، اتوبوس‌های فوق‌العاده نیز وارد خط می‌شود.»

  • ارائه خدمات رایگان به گروه‌های پر خطر

فعالان مشاغل پرخطر و اعضای خانواده افراد مبتلا به بیماری هپاتیت از خدمات رایگان هپاتیت بهره‌مند می‌شوند. کارشناس مرکز بهداشت خواجه نظام‌الملک در منطقه 7 با بیان این مطلب گفت: «با توجه به اهمیت و حساسیت بیماری هپاتیت، مرکز بهداشت شمال تهران خدمات تشخیصی، درمانی، آموزشی و مشاوره به شهروندان ارائه می‌دهد.» «میترا ساردویی» در ادامه افزود: «برخی افراد و گروه‌های پرخطر بیش از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. از این‌رو مرکز بهداشت شمال تهران به فعالان مشاغل پرخطر و خانواده‌های افراد مبتلا خدمات تشخیص و پیشگیری از هپاتیت و واکسن رایگان ارائه می‌دهد.» افراد واجد شرایط می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88511361 تماس بگیرند.

  • تهیه جهیزیه ارزان در محله کرمان

‌‌‌‌‌طرح «وصال آسمانی» با هدف تهیه جهیزیه ارزان در محله کرمان اجرا می‌شود. مدیر محله کرمان دراین‌باره گفت: «در این طرح 18 قلم کالای ایرانی مناسب جهیزیه با قیمت کارخانه‌ برای زوج‌های جوان تهیه می‌شود.» «علی‌اکبر حق‌بیان» افزود: «ستاد تهیه جهیزیه آسان به زوج‌های جوان در سراسر کشور که متقاضی جهیزیه مناسب و ارزان هستند، خدمات می‌دهد.» علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این امکان می‌توانند به سرای محله کرمان در بزرگراه رسالت، خیابان کرمان جنوبی، انتهای کوچه شهید رضایی، بوستان تمدن(گلبرگ) مراجعه کنند یا با شماره 22329025 تماس بگیرند.

  • اجرای طرح توسعه فضای سبز عمودی

با مشارکت شهروندان طرح «فضای سبز عمودی» ساختمان‌های منطقه اجرا می‌شود. رئیس دفتر خدمات توسعه محلی ناحیه 2 با بیان این مطلب گفت: «80‌درصد ساختمان‌های محله‌های کارون، رودکی و هاشمی با توجه به داشتن 3 ویژگی نوساز بودن، مقاوم بودن و تراس استاندارد، قابلیت اجرای طرح فضای سبز عمودی را دارند که با مشارکت صاحبان آنها می‌توان تا حدود قابل توجهی سرانه فضای سبز منطقه را با روش‌هایی نظیر روش سنتی یا جعبه‌های گل، گیاهان بالارونده یا آویزان و دیوار زنده افزایش داد.» «محمدحسین نیک‌مهر» افزود:

«با توجه به کمبود فضای لازم برای افزایش سرانه فضای سبز در معابر و با هدف کاهش آلودگی هوا، ایجاد چشمنواز زیبا در نمای شهری و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای، طرح‌های توسعه فضای سبز اجرا می‌شود.» به گفته او، شهروندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 65821053 تماس بگیرند.

  • استقرار کانکس پلیس در محله اشراقی

کانکس نیروی‌انتظامی در محله اشراقی نصب می‌شود. دبیر شورایاری محله دراین‌باره گفت: «سال گذشته این کانکس در انتهای خیابان 28 متری اشراقی نصب شده بود، ولی بعد از چند روز به دلایل نامعلومی از این محدوده برداشته شد.» «مجید محمد علیخانی» افزود: «قرار است دوباره با پیگیری شورایاران و درخواست‌ مردم و مشارکت شهرداری ناحیه این کانکس در این خیابان نصب شود.» او ادامه داد: «این طرح با هدف افزایش امنیت محله، کاهش جرائم از قبیل سرقت، دزدی و...،‌ تردد آسان شهروندان و ایجاد آسایش و آرامش میان آنها به‌ویژه بانوان انجام خواهدشد.»

  • تأمین آب شرب بوستان شهید آوینی

آب شرب بوستان شهید آوینی در محدوده شهرداری ناحیه 3 تأمین می‌شود. دبیر شورایاری محله بروجردی دراین‌باره گفت: «چند سالی از ساخت بوستان شهید آوینی می‌گذرد ولی این بوستان همچنان آب شرب ندارد. با پیگیری‌های انجام شده قرار است اداره آب و فاضلاب منطقه در صورت تجهیز امکانات انشعاب آب شرب در این بوستان نصب کند.» «نادعلی توسلی» ادامه داد: «همچنین اقدامات دیگری نیز در بوستان شهید آوینی از جمله زیباسازی فضای سبز و... در حال انجام است.»

  • هر محله یک مرکز سلامت روان

مرکز سلامت روان محلی با هدف آموزش و ارائه مشاوره به خانواده‌ها و اولیا در محله‌های منطقه17 راه‌اندازی می‌شود. رئیس اداره سلامت منطقه با بیان این مطلب گفت: «این مرکز با همکاری سازمان بهزیستی کشور و برای ارائه آموزش و مشاوره به شهروندان آسیب دیده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در هر محله راه‌اندازی خواهد شد.» «یوسف واحدی» در ادامه افزود: «مکان برگزاری این کارگاه‌ها توسط شهرداری مشخص شده و مشاوران و کارشناسان توسط سازمان بهزیستی کشور تعیین می‌شوند. معرفی این مراکز توسط کارشناسان اداره سلامت به‌صورت خانه به خانه انجام خواهد شد.»

  • ساخت بوستان کودک در روستای طالب‌آباد

ساخت بوستان کودک با پیشرفت فیزیکی 70‌ درصد در روستای طالب‌آباد از توابع بخش قلعه‌نو شهرستان ری در حال اجراست. شهردار ناحیه 7، شهرداری منطقه 20 گفت: «این بوستان 5 هزار ‌مترمربع وسعت دارد و برای ساخت آن تاکنون 150میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.» «یحیی رنجبران» افزود: «مراحل جدول‌بندی، پیاده‌روسازی، ایجاد فضای سبز و... انجام شده ولی به دلیل نبود اعتبار کافی اجرای این پروژه به کندی پیش می‌رود.» او ادامه داد: «در صورت تأمین اعتبار و مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستای طالب‌آباد، زمین بازی کودکان به‌صورت ویژه تجهیز می‌شود. علاوه بر این نصب مبلمان شهری، کاشت درختچه مناسب با آب و هوای منطقه و.... انجام خواهد شد.»

کد خبر 418122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha