سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

همشهری محله: گاهی راه گریزی برای ننوشتن جملات کلیشه‌ای نیست اینکه «‌خبرنگاران حلقه ارتباطی مردم و مسئولانند»، اما چه بهتر می‌شود اگر مسئولان را دعوت کنیم تا خودشان از نزدیک مشکلات و کاستی‌ها را ببینند و چاره‌ای بیندیشند.

مثل همین‌ کاری که در این ستون انجام می‌شود. ما صدای مردم می‌شویم و از دغدغه‌هایشان می‌نویسیم و از مسئولان می‌خواهیم آستین همت را بالا بزنند و ما را هم بی‌خبر نگذارند تا به قول معروف دیگر نیازی به جریان‌سازی نباشد.

  • ساخت پارکینگ در محله اداری توحید

محله توحید با بیش از 36 هزار نفر جمعیت در جنوب‌شرقی منطقه 2 و محدوده خیابان‌های آزادی، توحید، شادمان و ستارخان قرار دارد. تنها داشته‌های ساکنان این محله از امکانات شهری یک سرای محله و یک بوستان بسیار کوچک است. اما در مقابل مراکز اداری زیادی در این محدوده وجود دارد که نتیجه‌اش تحمیل بار ترافیکی و نبود جای پارک خودرو برای ساکنان است به گونه‌ای که آن دسته از شهروندانی که خانه‌هایشان اطراف سازمان حج و زیارت، وزارت کار، بنیاد نخبگان، سازمان تأمین اجتماعی و حتی کلانتری 108 نواب قرار گرفته، مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند.

این مراکز در حالی در بافت شهری قرار گرفته‌اند که حتی پارکینگی برای کارکنان خود ندارند. برای همین کارکنان و مراجعه‌کنندگان خودروهای‌شان را در معابر و حتی مقابل منازل مسکونی اهالی پارک می‌کنند. «ساسان عبادی مقدم» دبیر شورایاری محله توحید می‌گوید: «مشکل نبود جای پارک هر روز بیشتر می‌شود و ساکنان علاوه بر دردسرهای ناشی از شلوغی معابر، شاهد نزاع و دعواهای بین مراجعه‌کنندگان نیز هستند.

روزی نیست که برای جای پارک، دعوایی صورت نگیرد.» پیشنهاد شهروندان محله توحید برای رفع این مشکل ساخت پارکینگ است نمونه‌اش هم کارگاه‌ها و کارخانه‌های رها شده‌ای است که در نزدیکی مراکز اداری واقع شده‌اند. به گفته دبیر شورایاری محله مدیران برخی از این کارگاه‌ها حاضرند با مشارکت بخش خصوصی کار ساخت پارکینگ را آغاز کنند.

کد خبر 418118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha