همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران‌های رگباری در برخی نقاط کشور از کاهش محسوس دما در سواحل شمالی کشور همچنین شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات البرز در روز جمعه ۱۳ مهر خبر داد.

باران

احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب استان کرمان، شمال هرمزگان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و در برخی نقاط رعد و برق، رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ پنج‌شنبه ( ۱۲ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی، مرکز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی، یزد ، شمال کرمان، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در روز جمعه ( ۱۳ مهر) با شمالی شدن جریانات روی سواحل شمالی کشور، بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش محسوس دما برای سواحل شمالی و شمال غرب و شمال شرق و ارتفاعات و دامنه‌های البرز انتظار خواهیم داشت.

به گفته‌ وظیفه در روز جمعه در یزد بخش‌هایی از کرمان، شمال هرمزگان، و مرکز کشور بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان در مورد شرایط جوی پایتخت اظهار کرد:‌آسمان تهران فردا (۱۱ مهر ) صاف در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی همراه با وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۱ و ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین آسمان تهران پنجشنبه (۱۲ مهر) صاف در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۰ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای آورده است: امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب با رشد ابرهای همرفتی در جنوب شرق فارس، شمال، شرق و غرب هرمزگان، ارتفاعات جنوب غرب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

در مناطق کوهپایه ای به سبب رگبار شدید موقتی، احتمال سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد. ازاین رو به هموطنان دراین مناطق توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

کد خبر 418106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha