همشهری آنلاین: رسانه های پاکستانی مدعی شدند که نیروهای هندی بالگرد حامل نخست وزیر بخش کشمیر تحت اداره این کشور را در مجاورت خط مرز بندی نظامی بین هند و پاکستان هدف قرار دادند.

 هند بالگرد حامل نخست وزیر کشمیر پاکستان را هدف قرار داد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تلویزیون «جیو پاکستان» نخست وزیر بخش کشمیر تحت اداره پاکستان اعلام کرد که نیروهای هندی بالگرد حامل وی را در مجاورت خط مرز نظامی بین هند و پاکستان (LOC) مورد هدف قرار دادند.

این حادثه زمانی در منطقه «حویلی» در بخش پونچه روی داد و «رجا فاروق حیدر» نخست وزیر منطقه جامو و کشمیر پاکستان قصد داشت برای ادای احترام به خانواده یک سیاستمدار منطقه که به تازگی فوت کرده بود، به روستایی در این منطقه سفر کند.

نخست وزیر منطقه جامو و کشمیر پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: این بالگرد هیچ حریمی را نقض نکرده بود ولی نیروهای هندی به بالگرد حامل من تیراندازی کردند.

رجا ارشد یک مسئول بلند پایه اداری ناحیه حویلی نیز با تایید این حمله گفت: رجا فاروق حیدر زخمی نشده و بالگرد نیز خسارتی ندیده است.

خط کنترل که در واقع در مرزبندی بین دو طرف کشمیر تحت کنترل هند و پاکستان مورد استفاده قرار می گیرد، طی ماه های گذشته، به صحنه بروز مجدد تیراندازی ها در شرایط تشدید تنش های بین هند و پاکستان، تبدیل شد.

«سردار مسعودخان» رئیس جمهوری بخش کشمیر تحت اداره پاکستان نیز با انتشار بیانیه ای، این اقدام هند را محکوم کرد و گفت:این اقدامات، از سوی نیروهای هند نمی تواند رهبران ما و غیرنظامیان را در مبارزه خود برای استفاده از حق خود وادار به عقب نشینی کند.

هند و پاکستان، از زمان استقلال هند از امپراطوری استعماری انگلیس در سال 1947، بر سر کنترل منطقه کشمیر مناقشه دارند.

هند از مدت ها پیش پاکستان را به مسلح کردن گروه های شورشی در منطقه مسلمان نشین کشمیر متهم می کند، در حالی است اسلام آباد این اتهامات را نمی پذیرد.

کد خبر 417978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha