همشهری آنلاین: معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: فرهنگ حفظ اثار تاریخی بعنوان یک فرهنگ عمومی در دل و ذهن مردم نفوذ کند، صنعت گردشگری هم رونق می‌گیرد.

خراسان رضوی | فرهنگ حفظ اثار تاریخی عمومی شود، صنعت گردشگری هم رونق می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی علی رستمی در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان که به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در محل اداره میراث فرهنگی با حضور اعضای انجمن برگزار گردید افزود: ظرفیت های گردشگری،صنایع دستی و میراث فرهنگی در شهرستان برای توسعه و نمایان شدن در منطقه، نیازمند نمادسازی و معرفی است که در این زمینه بایستی به نحو شایسته هویت بخشی کنیم و برای حفظ داشته هایمان دغدغه داشته باشیم.

رستمي خاطرنشان کرد: باید با نگاهی دلسوزانه به سرمایه‌های این حوزه مانند میراث زنده مان ،مشاهیر و بزرگان و آنچه از گذشته باقی مانده است، نگریست و لازم است با همکاری انجمن میراث فرهنگی در راستای بهره‌مندی مطلوب از این سرمایه‌ها به رونق فرهنگی -اقتصادی شهرستان همت گمارد.

وی ادامه داد: عقب ماندگی های این حوزه ناشی از بی مهری به آن است، با تصمیمات جزیره ای در این عرصه به جایی نخواهیم رسید، نیازمند عزم جدی در این حوزه هستیم،باید کارگروه های تخصصی با همکاری دستگاه های اجرایی ،دانشگاه ها وسمن ها در این بخش ورود کنند.

معاون استاندار تربت حیدریه اظهار کرد: باید در حوزه معماری شهری،مبادی ورودی شهرستان و مکان‌های تاریخی بخوبی نمادسازی کنیم.

کد خبر 417913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha