مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی در سطح شهرستان شمیرانات خبر داد.

نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در حاشیه یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با اعلام اين خبر افزود: 27 هزار متر زمین توسط دولت برای این کار اختصاص یافته که استعلامات آن انجام شده است و مقرر شده توسط خیران ساخته شود.

 نعمت‌الله تركي با تاکید بر این‌که اجرایی نشدن طرح کاداستر برای استان تهران از مشکلات اساسی محسوب می‌شود، افزود: ملزم شدیم تا دستگاه ثبت اسناد را در امر تهیه نقشه کاداستر انجام دهیم. این امر دو سالی است که شروع شده و پیشرفت کار در برخی دستگاه‌ها تا حدود سه درصد بوده‌است.

به گزارش ایسنا، تركي افزود: کلیه دستگاه‌های اجرایی از شهرداری‌ها گرفته تا بخشداری‌ها و... باید در اجرای طرح کاداستر همکاری داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در استان تهران موجب ایجاد نگرانی شده‌ ساخت و سازهای غیر مجاز است. بر همین اساس مقرر شد تا طرح جامع و تفصیلی همه شهرها در سطح استان اجرا شود و تمامی مسئولان موظف هستند از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کنند.

طرح کاداستر یکی از وظایف قانونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که در آن اشراف کامل بر حدود واقعی املاک، مستحدثات و اراضی در کشور مشخص می‌شود تا بتواند پایه و اساس اصلی و استقرار مالکیت مشروع صاحبان املاک را فراهم و میزان اراضی دایر، بایر و شهری و موقوفات را در آن تعیین می‌کنند. ایجاد نظامی دقیق، ساده، روان و قابل تغییر با زمان حاکم بر امور املاک و مستحدثات کشور در تعیین محدوده‌های قانونی مالکیت از اهداف این طرح به شمار می‌رود.

کد خبر 417854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha