همشهری آنلاین: تازه‌ترین تجربه کارگردانی فاتح آکین، فیلمساز ترک‌تبار آلمانی با نام «دستکش طلایی» در آینده نزدیک آماده نمایش می‌شود.

فاتح آکین

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ایران‌آرت، تریلر ترسناک «دستکش طلایی» بر اساس رمانی پرفروش به همین نام از هایتنس اشترونک ساخته می‌شود. نویسنده 56 ساله آلمانی این کتاب را با الهام از ماجرای واقعی فریتس هونکا، قاتل زنجیره‌ای چهار زن بدنام منطقه چراغ قرمز هامبورگ در دهه 1970 نوشته که در 2016 منتشر شد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت.

فیلمبرداری دهمین تجربه کارگردانی آکین اوایل تابستان امسال در هامبورگ آغاز شد و حدود 45 روز ادامه داشت. فیلمساز 45 ساله آلمانی فیلمنامه «دستکش طلایی» را خودش نوشته و با فیلمبردار همیشگی‌اش راینر کلاوسمان همکاری کرده است. یوناس داسلر نقش هونکا را در فیلم ایفا می‌کند و نام آن هم به کافه محل قرار قاتل به قربانیانش اشاره دارد.

آکین ترک‌تبار که چهره محبوب جشنواره‌های مهم از جمله کن، برلین و ونیز است، به احتمال فراوان از «دستکش طلایی» در یکی از دو جشنواره برلین یا کن رونمایی می‌کند. او سال گذشته «در محوشدگی» را در جشنواره کن فرانسه داشت و با آن جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را از مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب به دست آورد.

«لبه بهشت»، «مقابل دیوار»، «برش» و «آشپزخانه روح» از مهم‌ترین فیلم‌های کارنامه آکین با بیش از 45 جایزه و 35 نامزدی است. او «دستکش طلایی» را با مشارکت دو میلیون دلاری صندوق‌های سینمایی دولت آلمان ساخته و برادران وارنر و مچ فکتوری حقوق پخش داخلی و بین‌المللی آن را در اختیار دارند.

کد خبر 417763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha