همشهری‌آنلاین: ارتش آمریکا اعلام کرد: یک جنگنده F-۳۵B متعلق به تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا در منطقه بیفورت واقع در کارولینای جنوبی سقوط کرده‌است.

یک مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد: خلبان این جنگنده به بیرون پریده و پزشکان در حال ارزیابی جراحات وارده به او هستند.

در حالی که در گذشته نیز این جنگنده آمریکایی دچار سانحه شده بود، یکی از مقام‌های دفاعی ایالات متحده اعلام کرده این نخستین بار است که F-35B تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا دچار سانحه می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، نیروهای ویژه تفنگدار آمریکایی اواخر جمعه ششم مهر این سانحه هوایی را تایید کرده و گفتند: خلبان این جنگنده بیرون پریده و در حال حاضر تحت درمان است. همچنین هیچ غیرنظامی در این سانحه دچار جراحت نشده‌است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: این جنگنده متعلق به اسکادران آموزش حمله‌هاي هوایی 501 تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا مستقر در پایگاه هوایی بیفورت است. علت این سانحه هوایی در دست بررسی است.

جنگنده اف 35 جدیدترین و گران قیم‌ترين  جنگنده آمریکاست. هر فروند از این جنگنده‌ها، 115.5 میلیون دلار است. F-35B تنها مدل با تواني برخاستن عمودی و شبیه هلی‌کوپتر از زمین است.

جنگنده‌های رادار گریز اف-35 پرهزینه‌ترین سیستم‌های تسلیحاتی در طول تاریخ آمریکا لقب گرفته و روند ساخت و اجرایی شدن آنها چندین بار به تاخیر افتاده بود. اوایل روز جمعه پنتاگون گفت که قرارداد جدیدی را برای یک جنگنده F-35B اعلام کرده است.

کد خبر 417724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha