وزیر بهداشت در این مدت تلاش‌اش را کرده است که وزارتخانه بهداشت و درمان درست و درمان کار کند.

طرح سلامت او یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی بوده که باعث شده تمام مردم در ایران بتوانند برای دوا و درمان بدون دغدغه پرداخت پول به درمانگاه و بیمارستان مراجعه کنند. هرچند که در دور بعدی وزارت او، به‌دلیل فشارهای متعدد به دولت و کمبود بودجه، اجرایش با مشکلات زیادی مواجه شده است. می‌گویند بیشترین سفرهای استانی را هم داشته و بین مردم بیشتر از بقیه وزرا حاضر شده است.

همین رفتن بین مردم و فشار کاری زیاد و... باعث شده است که گاهی حرف‌ها و عملکردهایش مورد نقد قرار بگیرد. فیلم‌هایی که از برخی لحظات سفرها و دیدارهای او منتشر شده می‌گوید، او دیگر زیادی بدشانس است. آقای وزیر دومین چهره این هفته به انتخاب تحریریه ماست که گاهی می‌خواسته بامزه باشد و شوخی‌اش خوب از آب درنیامده و گاهی هم خواسته خیلی دقیق و سختگیر باشد. البته گاهی هم کلافه شده و تند. آدمیزاد است دیگر... اینجا به چند ماجرای بحث‌برانگیزش که بازتاب‌های زیادی در دنیای مجازی داشته، اشاره می‌کنیم.

در حاشیه جلسه هیأت دولت، خبرنگار روزنامه قدس از قاضی‌زاده هاشمی- وزیر بهداشت- درباره افتتاح بیمارستان امام‌رضا 2و حساب ملی سلامت سؤالی مطرح می‌کند و وزیر هم در جواب به او می‌گوید:«روزنامه قدس یک روزنامه سیاسی شده، از پول امام رضا خرج می‌کند و سیاست‌هایش علیه امام رضاست». خبرنگار روزنامه قدس درباره برخورد وزیر با خودش گفته است:«خطاب به وزیر گفتم که ما هم یک رسانه‌ایم و بخش‌های مختلف داریم و سؤالمان را می‌پرسیم؛

اما وزیر در ادامه گفت: شما مگر مزدورید؟ هر چرتی را که به شما می‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه ‌کار کند».

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح اورژانس هوایی و دانشکده پرستاری و مامایی در پردیس دانشکده پزشکی نیشابور هم گفته بود: «دولت، نه از باب غفلت بلکه از باب واقعیت مشکلات و تنگنا‌های خاص و زیادی دارد، فعلا مدیریت همین و وضعیت همین است، شما مردم رأی داده‌اید، رئیس‌جمهوری و مجلس انتخاب کردید و آنان نیز وزیر و مدیر انتخاب کردند، پس بی‌خود اعصاب، روح و روان همدیگر را آزار ندهیم، فعلاً همین هستیم».

البته این سخنان ادامه هم داشته است و او گفته که «باید در سیاست داخلی، سیاست خارجی، فضای فرهنگی و مسائل اخلاقی تجدید نظر کنیم، تجدید‌نظر‌های جدی که نیاز است تا بتوانیم مسیر سعادت و پیشرفت را با مقاومت و ایستادگی بر آرمان‌ها دنبال کنیم، به قانون احترام بگذاریم و اخلاق‌مدار باشیم که در ایران بسیاری قانون‌گریز هستند و فرقی بین مسئولان و مردم نیست». از بین سخنان او تنها همان جمله«خودتان رأی داده‌اید» تقطیع شده منتشر شد و باز واکنش‌هایی را داشت. درحالی‌که شنیدن تمام سخنان او گفتن این جمله را منطقی جلوه می‌دهد. اما جمله خودتان رأی دادید باز هم واکنش‌های خودش را داشت.

هنگام افتتاح یک مرکز درمانی و آموزشی در شهرستان بجستان در خراسان جنوبی، پیرمردی به وزیر می‌گوید که هزینه فیزیوتراپی زیاد است و وزیر به او می‌گوید که کاری ندارد. خودت بمال و حضار می‌خندند. پیرمرد اما در ادامه می‌گوید که 40سال در تهران شاطری کرده و شروع می‌کند ریز هزینه‌هایی که برای یک جلسه فیزیوتراپی همسرش متحمل می‌شود، می‌شمرد و وزیر و همراهان باز همان شوخی را ادامه می‌دهند. این شوخی 2هفته بعد در فضای مجازی منعکس می‌شود و بازتاب‌های زیادی پیدا می‌کند و هشتگ # خودت- بمال همراه کلی نقد منتشر می‌شود.

 

قاضی زاده هاشمی

کد خبر 417709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha