جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدراعظم آلمان که دولتش در ماه‌های گذشته با بحران سیاسی جدی روبرو بوده، به یک روزنامه آلمانی گفت تا پایان دوره انتخاباتی در مقام خود باقی خواهد ماند. او اعلام کرد که مجددا برای کسب رهبری حزب دموکرات مسیحی نامزد خواهد شد.

مرکل: قصد کناره‌گیری ندارم

به گزارش دويچه وله، آنگلا مرکل‌ اعلام کرد در نشست آتی حزب دموکرات مسیحی بار دیگر خود را برای کسب سمت ریاست حزب نامزد خواهد کرد. صدراعظم آلمان روز پنج‌شنبه پنجم مهرماه (۲۷ سپتامبر) به روزنامه "آگسبورگر الگماینه" گفت قصد کناره‌گیری از مقام خود را ندارد و تا پایان این دوره انتخاباتی همچنان به عنوان صدراعظم به کارش ادامه خواهد داد. مرکل اضافه کرد که از نظر او مقام صدراعظمی و ریاست حزب به یکدیگر متصل هستند.

آنگلا مرکل که در ماه‌های اخیر به دلیل اختلا‌ف‌نظر در کابینه دولت ائتلافی با فشارهای سیاسی شدیدی مواجه بوده، به این روزنامه گفته هنوز در مورد اینکه آیا برای یک دوره دیگر صدراعظمی تلاش خواهد کرد یا خیر، اظهارنظر نمی‌کند.

نشست آتی حزب دموکرات مسیحی که مرکل رهبری آن را بر عهده دارد، در ماه دسامبر برگزار خواهد شد.

مرکل در رابطه با زمان اعلام آمادگی خود برای تصدی پست صدراعظمی برای یک دوره دیگر اظهار داشته: «هنوز نصف این دوره انتخاباتی هم طی نشده و اگر درنظر بگیرید که در دوره‌های قبلی من چه موقع نامزدی خودم را اعلام کرده بودم، در می‌یابید به طور قطع هنوز آن زمان فرا نرسیده است.»

شکست غافلگیرانه فولکر کاودر، نماینده حزب دموکرات مسیحی در پارلمان، در انتخابات ریاست فراکسیون مشترک حزب مرکل و حزب سوسیال مسیحی بحث‌های مختلفی را در عرصه سیاست آلمان به راه انداخته است.

کاودر پس از ۱۳ سال که ریاست این فراکسیون را بر عهده داشت، در انتخابات به رقیبی کمتر شناخته‌شده باخت.

شکست کاودر این پرسش را به میان آورده که حزب دموکرات مسیحی تا چه حد از رهبر خود حمایت می‌کند. آنگلا مرکل پیش از انتخابات از گزینش مجدد کاودر حمایت کرده بود، اما با این حال نمایندگان حزب به رالف برینک‌هاوس، یک سیاستمدار امور مالی رأی دادند.

اینس پُل، سردبیر دویچه‌وله در تفسیری در همین رابطه این شکست را به منزله نزدیک شدن دولت مرکل به خط پایان دانسته است. ( آنگلا مرکل به آخر خط رسیده است)

برینک‌هاوس گفته در نظر دارد چهره فراکسیون مشترک دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی را در پارلمان تقویت کند و از اختلاف‌نظرهای احتمالی که در این راستا پیش خواهند آمد، "نگرانی ندارد."

او در گفتگو با سایت "اشپیگل آنلاین" تأکید کرده: «من قصد دارم همکاری تنگاتنگ و مبتنی بر اعتماد با آنگلا مرکل داشته باشم و همزمان منافع فراکسیون را نمایندگی کنم.»

صاحب‌نظران سیاسی پیروزی برینک‌هاوس را حمله درون‌حزبی به مرکل ارزیابی کرده‌اند و بر این باورند که حزب دموکرات مسیحی در عمل اعتماد خود به رهبر حزب را از دست داده است.

کد خبر 417700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha