همشهری آنلاین: اعتصاب دست‌کم دو هزار تن از کارکنان شرکت هواپیمایی رایان ایر در اروپا روز جمعه صدها پرواز این شرکت هواپیمایی را زمین‌گیر کرد.

 اعتصاب کارکنان رایان ایر صدها پرواز در اروپا را زمین‌گیر کرد

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه ایندیپندنت، بخش عمده شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی، خدمه پرواز در کشورهای اسپانیا، آلمان، بلژیک، هلند، پرتغال، ایتالیا هستند که به وضعیت کاری و دستمزد خود معترض هستند.

بر اساس این گزارش، جمعه یکی از شلوغ‌ترین ایام مسافرت‌های هوایی به شمار می‌رود و از این منظر، تاکنون نزدیک به 250 پرواز زمین‌گیر و 40 هزار مسافر سرگردان شده‌اند.

اعتصاب پراکنده برخی از کارکنان رایان ایر در اوایل هفته گذشته نیز سبب شد تا 150 پرواز این شرکت لغو شود. در همین پیوند، دیروز مقام‌های این شرکت هواپیمایی از مشارکت خلبانان آلمانی در اعتصاب امروز خبر دادند.

فرودگاه استنستد لندن که بزرگ‌ترین مقر این شرکت هواپیمایی در کل اروپا به شمار می‌رود امروز اعلام کرد که تاکنون 20 پرواز در مسیر آلمان لغو شده است. در فرودگاه منچستر نیز پروازها به سمت بارسلون، برلین و مالاگا زمین‌گیر شده است.

سازمان هوانوردی انگلیس به مسافران رایان ایر توصیه کرده که خسارت لغو پروازهای خود را که در حدود 200 یورو برآورد می‌شود از این شرکت مطالبه کنند؛ بااین‌حال مقام‌های رایان ایر پرداخت هرگونه خسارت به مسافران را رد کرده‌اند.

رایان ایر که به پروازهای ارزان قیمت معروف است، به 37 کشور پرواز دارد و سالانه نزدیک به 130 میلیون مسافر را جابجا می‌کند.

مدیران این شرکت سال گذشته با اعلام به رسمیت شناختن اتحادیه‌های کارگری، اعتراض‌های فزاینده را متوقف کرده بودند. با این وجود، عدم دستیابی به توافق با فعالان صنفی در ماه‌های گذشته موجب شد آتش اعتراض‌ها بار دیگر شعله‌ور شود.

کد خبر 417672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha