همشهری آنلاین: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با پیگیری‌های این سازمان قول هایی برای تخصیص ارز دولتی به واردات لاستیک داده شده است و طی دو هفته آینده ۱۳۰۰ کانتینر لاستیک کامیون وارد خواهد شد.

لاستیک اتومبیل

به گزارش مهر، عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه دولت مصوبه‌ای در گذشته داشته که لاستیک در گروه یک کالایی قرار می‌گیرد، افزود: بر این اساس دولت تصمیم دارد ارز دولتی برای واردات لاستیک را در اولویت تأمین این کالا قرار دهد.

وی دیگر اقدام هیئت دولت را کاهش تعرفه واردات لاستیک به ۵ درصد دانست و گفت: آنچه اهمیت دارد، تأمین میزان لاستیک مورد نیاز بخش جاده‌ای است. در حال حاضر نیاز بازار ماهانه ۱۰۰ هزار حلقه است که با واردات ۱۳۰۰ کانتینر لاستیک طی دو هفته آینده، این نیاز برای چند ماه برطرف خواهد شد و همزمان تولید داخل هم می‌تواند در کنار واردات، نیاز صنعت حمل و نقل جاده‌ای را پوشش دهد.

  • تحویل لاستیک تولید داخل به رانندگان از درب کارخانه

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، قرار است وزارت صنعت، معدن و تجارت نحوه تولید و توزیع لاستیک داخلی را ساماندهی کند که در این راستا، لاستیک از درب کارخانه به دست رانندگان و کامیونداران می‌رسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صدور دستورات معاون اول رئیس جمهور در زمینه تأمین لاستیک مورد نیاز حمل و نقل جاده‌ای اشاره و تصریح کرد: بر این اساس قرار است لاستیک‌های باقی مانده در انبار گمرکات کشور سریعتر ترخیص شوند. همچنین قرار شد لاستیک‌هایی که در انبارهای سازمان اموال تملیکی داریم و در گذشته به اسم کالای قاچاق کشف و ضبط شده، به بازار مصرف داخلی منتقل شود.

حسن نیا یادآور شد: با پیگیری‌هایی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته است، قول‌هایی مبنی بر تخصیص ارز دولتی به واردات لاستیک داده شده است.

کد خبر 417659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha