همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتقام قطره، قطره خون شهیدان عملیات تروریستی اهواز را از عوامل داخلی و بیرونی این حادثه غم انگیز می‌گیریم.

حسین سلامی

سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود: در سی و نهمین سالگرد دفاع باشکوه و در آغاز هفته دفاع مقدس سال جاری در اهواز و خوزستان که کانون و پایتخت مقاومت و دفاع ملت بزرگ ایران است حادثه غم انگیزی شکل گرفت.

وی اظهار داشت: دشمنان ایران و اسلام که نمی توانند اقتدار امنیتی نظام را ببینند در یک حرکت ناجوانمردانه و ظالمانه و کورجمعی از هموطنان و مدافعان میهن اسلامی را که برای تجلیل از شکوه حماسه های آن دوران طلایی به میدان آمده بودند را به گلوله بستند.

وی خاطرنشان کرد: همواره سنت الهی این است که توطئه دشمنان و مستکبران به خودشان بر می گردد، هرچند این حادثه در نگاه ظاهری غم انگیر و هولناک بود، جمعی از عزیزان را به شهادت رسیدند و جمعی مجروح شدند اما در بطن آن سرشار از تجلی و ظهور رحمت های واسعه الهی بر این سرزمین بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: تجربه 40 سال دفاع ملت ایران در مقابل استکبار نشان داده است که همیشه شهادت، سعادت بخش و حلال مشکلات جامعه ما است.

سردار سلامی همچنین گفت: بعد از این حادثه آنها که می خواستند با این ماجرا تفرقه های خونین را در خوزستان رقم بزنند، دیدند که چگونه شهادت عامل وحدت و همدلی و پیوند خوردن دل ها به یکدیگر شد.

وی ادامه داد: من در آن مراسم تشییع استثنایی و با شکوه حضور داشتم، مردم اهواز همه آمده بودند بدون این که ترسی از به رگبار بسته شدن مجدد داشته باشند.

وی افزود: مردم با قلب هایشان آمده بودند، همه آمده بودند ، همه می گریستند و هیچکس نمی توانست تشخیص بدهد که خانواده شهدا کیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: همه خانواده شهدای این اقدام تروریستی آمده بودند تا نشان دهند ملت ایران از شهادت نمی ترسد همانگونه که امامشان فرمود «شهادت عامل حیات ، بیداری و جهش و برانگیخته شدن اعتقادات و باورهای قلب های ما است».

سردار سلامی با بیان این که آنها آمدند و محاسبات همه را تغییر دادند، محاسبات رییس جمهوری آمریکا که فکر می کند جمهوری اسلامی ایران پشتوانه اجتماعی خود را از دست داده است، گفت: هیچ کس در اهواز در خانه نمانده بود، رود خروشانی از یک جمعیت متراکم و بی انتها با چشم های گریان ، زن و مرد، پیر و جوان به میدان آمده بودند تا ثابت کنند مانند همیشه از انقلاب و آرمان های امام (ره) و رهبر عزیز و عظیم و شان و از مسیر روشن شهیدان خود دفاع می کنند.

وی افزود: دشمنان که به دنبال تفرقه بودند، دیدند که چگونه مشعل های وحدت فروزان شد، چگونه مردم دوباره به صحنه آمدند، مشکلات را فراموش کردند و دغدغه اصلی آنان حفظ انقلاب و دفاع از ارزش ها بود.

وی همچنین اظهارداشت: البته این ماجرا یک دنباله و عقبه منطقه ای و جهانی دارد ، طبیعتا سناریست ها و طراحان این راهبردهای کور در مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات دور می زند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همه می دانند تهاجم دشمن در نخستین سال های پیروزی انقلاب اسلامی یکی از خطرناک ترین سناریوی های جهانی استکبار علیه ملت بزرگ ایران بود.

سردار سلامی گفت: این نابرابرترین جنگ بزرگ تاریخ بشریت بود که در آن آرایش سیاسی استکبار در سطح همه قدرت های بزرگ جهان شکل گرفته بود، از آمریکا، شوروی، اروپا و متحدان عرب آنان در منطقه خلیج فارس همگی یک صف بندی و آرایش سیاسی جهانی را علیه انقلاب بزرگ ملت ایران تشکیل داده بودند.

وی تصریح کرد: حمایت اقتصادی از رژیم بعث عراق، حمایتی جهانی بود. ملت ایران در نقطه کانونی یک عملیات روانی سنگین جهانی قرار داشت این کشور در جنگ هم در محاصره و تحریم اقتصادی بود بگونه ای که حتی سیم خاردار به کشور ما نمی دادند.

وی گفت: حرکت الهام یافته از روح عاشورا در ملت ایران یک حماسه شگفت انگیز را در سطح جهان و در تاریخ نبردها به ثبت رساند، ملت ایران با جهادی عاشورایی که از واقعه خونین سال 61 هجری الهام می گرفت در مقابل این جهان قدرتمند ایستاد.

وی اظهار داشت: آنها آمده بودند تا نور خدا را خاموش کنند، ملت ایران را به تسلیم بکشانند ، رهبر بزرگ انقلاب آن را بشکنند و این نظریه را ثابت کنند که استقلال ملت ها بدون تکیه بر قدرت های استکباری ممکن نیست اما ملت بزرگ ایران همه این رویاها را در هم شکست و باطل السحر فتنه بزرگی بود که در آن دوران بر ملت بزرگ ایران تحمیل شد.

نشین فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: سرانجام جنگ با اراده ملت شریف و بزرگ ایران به پایان رسید، بدون آن که یک وجب از خاک این سرزمین در اختیار دشمن قرار گرفته باشد ، نه تنها ملت ایران پیروز از این جنگ درآمد بلکه قدرتمندتر از آغاز جنگ آماده می شد تا در برابر توطئه های بزرگتری که پس از آن دوران شکل می گرفت ایستادگی کند.

سردار سلامی افزود: در نهایت نتیجه این شد که تصور و تصویر جهانی از کشور و ملت و نظام ایران و اسلام تغییر یافت ، ملت ایران با اعتبار و منزلتی جدید با شخصیت و هویتی جدید که در آن صبر، ثبات قدم، ایستادگی و قدرت و افتخار و اعتبار به چشم می خورد معرفی شد اما داستان و ماجرای دفاع مقدس نه پایان شکست های دشمنان ما بود و نه پایان توطئه های دنیار استکبار، نه پایان پیروزی های ملت ایران بود و نه پایان قدرت سازی و اعتبار یابی بیشتر این کشور در دستگاه مختصات جهانی بود.

وی تصریح کرد: به هر شکل آن حادثه به ما نشان داد که برای بقا باید قوی بود در نظام فعلی جهان قدرت های ضعیف یا باید تسلیم شوند یا محکوم به اضمحلال و فنا هستند.

کد خبر 417656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha