همشهری آنلاین: جرمی کوربین هشدار داد: اگر دولت ترزا می نتواند در زمینه خروج از اتحادیه اروپا به توافق برسد خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام خواهیم شد.

انتقاد شدید رئیس حزب کارگر انگلیس از سیاست های دولت این کشور

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رئیس حزب کارگر انگلیس با انتقاد از سیاست خارجی دولت محافظه کار کشورش، چنین سیاستی را غیرقابل تداوم دانست.

جرمی کوربین که در کنگره سالانه حزبش در لیورپول سخن می گفت، تصریح کرد، اینکه خانم نخست وزیر راهبردی برای خروج از اتحادیه اروپا نداشته باشد تهدیدی برای اقتصاد ماست.

کوربين ضمن مخالفت با هر طرحی برای کاهش حقوق یا سطح زندگی در انگلیس، گفت کاهش بودجه بخش بهداشت و کاهش آمار کارکنان در بخش درمان رسوایی است. ما برای بخش مسکن در انگلیس برنامه وسیع و سازنده داریم.

کوربین از سرمایه های بی انضباط به عنوان یکی از مشکلات موسسات دولتی کشور یاد کرد و اظهار داشت در این راه باید با فساد مبارزه کرد و آن را از بین برد زیرا اگر نتوانیم برای مشکلات راه حل ریشه ای پیدا کنیم اوضاع از بد به سمت بدتر پیش می رود.

وی در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس، این اقدام را غیرقبول خواند و گفت این اقدام قابل قبول نیست چون همه ما در یک سیاره زندگی می کنیم.

رئیس حزب کارگر در ادامه سخنانش با اشاره به ناآرامی ها در جهان و منطقه، از ضرورت تلاش برای پایان جنگ و درگیری، مثل آنچه که در عراق و لیبی در جریان است خبر داد و از دولت میانمار خواست به سیاست هایش علیه روهینگیا در این کشور خاتمه دهد و به سرعت زمینه را برای بازگشت آوارگان به شهر و دیارشان فراهم سازد.

کوربين در ادامه از تداوم سیاست شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین انتقاد کرد و گفت تداوم اشغالگری و توسعه شهرک سازی در فلسطین اقداماتی غیر قابل پذیرش است.

وی ادامه داد ما برای توقف جنگ در سوریه که هزاران کشته برجای گذاشته است تلاش خواهیم کرد. پایان دادن جنگ در سوریه به مذاکرات سالم و درست نیاز دارد ضمن اینکه باید شرایطی فراهم کرد تا آوارگان بتوانند به خانه و کاشانه خود بازگردند.

جرمي کوربين یکی از برنامه های حزبش را ساختن انگلیس در مرحله پس از خروج از اتحادیه اروپا دانست و تاکيد کرد مشکل عدم توافق برای خروج از اتحادیه اروپا برای اقتصاد کشور تهدید آمیز است.

وی در عین حال هشدار داد اگر دولت محافظه کار کنونی نتواند در زمینه خروج از اتحادیه اروپا به توافق برسد خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام خواهیم شد.

  • دولت انگليس فروش سلاح به رژيم صهيونيستي را متوقف کند

حزب کارگر انگلیس به پیشنهادی رای داد که از دولت می خواهد فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف و بودجه بیشتری را به آنروا اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، حزب کارگر انگلیس به پیشنهادی رای داد که از دولت می خواهد فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف و بودجه بیشتری را به آنروا اختصاص دهد.

در کنگره سالانه حزب کارگر در لیورپول، اعضای حزب با برافراشتن پرچم فلسطین، اقدامات خشونت آمیز اسرائیل در برخورد با راهپیمایی های مسالمت آمیز اهالی نوار غزه در حمایت از حق بازگشت آوارگان را محکوم کردند.

اعضای حزب متعهد شدند اگر در انتخابات آینده پیروز شوند کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

کد خبر 417559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha