همشهری آنلاین: رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: مقاومت‌های زیادی به بهانه‌های مختلف انجام می‌شود تا سامانه سپهتن بر روی خودروی‌های باری سنگین نصب نشود.

سردار محمد حسین حمیدی

سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راه راهور ناجا، در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به تصادف هفته گذشته یک دستگاه اتوبوس با تریلی که باعث کشته شدن ۱۹ نفر از هموطنان شد، گفت: متاسفانه این تانکرها و تریلی‌ها بدون سیستم کنترل کننده دورن خودرویی فعالیت می‌کنند و حوادث ناگواری را رقم می‌زنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سامانه سپهتن روی این خودروهای سنگین نصب نمی‌شود؟ ادامه داد: مقاومت‌های زیادی به بهانه‌های مختلف انجام می‌شود تا سامانه سپهتن بر روی این خودروی‌های سنگین نصب نشود.

رییس پلیس راه راهور ناجا با تاکید براینکه رسانه‌ها باید نقش سازمان‌ها را در بروز حوادث جاده‌ای برجسته کنند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های حمل و نقلی چه باری و چه مسافری باید مجموعه خود را کنترل کنند، در همه دنیا مجموعه‌های حمل و نقل بار و مسافر خودوروهای خود را با تجهیزاتی که در درون خودرو نصب می‌کنند، کنترل می‌کنند.

سردار حمیدی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما یک دوره این تجهیزات توسط شرکت‌های مسافربری نصب شد، اما در حال حاضر ده سال از نصب این تجهیزات GPS آف‌لاین در سال ۸۵ می‌‌گذرد و تاریخ مصرف این دستگاه‌ها سرآمده و باید تعویض شود، اما متاسفانه دستگاه‌های مسئول سهل‌انگاری و قصور می‌کنند، ما هم در این خصوص فشارهای زیادی به این دستگاه‌ها می‌آوریم، اما مقاومت در این زمینه زیاد است و هنوز هم نتیجه‌ای عاید مردم نشده است.

وی ادامه داد: سامانه‌های آنلاین در حال حاضر در سراسر دنیا در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود، اما شرکت‌ها از نصب این سامانه‌ها طفره رفته یا ناقص انجام می‌دهند و متاسفانه مسائل و مشکلات باقی می‌ماند.

او با اشاره به اینکه خودروهای سنگین مخصوص حمل بار متاسفانه هیچ سیستم کنترلی ندارند و هیچ کدام از ضوابط و مقررات را رعایت نمی‌کنند، گفت: کنترل‌های رندمی پلیس راه هم برای کنترل این خودروهای سنگین کفایت نمی‌کند، پلیس نمی‌تواند همه خودروهای سنگین و همه ناوگان را به طور صددرصد چک کند، چراکه فراوانی این خوردوها بالاست از همین‌رو کنترل‌های رندمی در خصوص بار و وضعیت راننده این خودورهای سنگین نیز کفایت نمی‌کند.

کد خبر 417343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha