همشهری آنلاین: فهرست ۱۰۰ چهره قدرتمند صنعت سرگرمی در سال ۲۰۱۸ از نگاه هالیوود ریپورتر منتشر شد و رئیس میلیاردر والت دیزنی در صدر آن ایستاد.

باب آیگر مدیر عامل دیزنی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ایران‌آرت، فهرست 100 قدرتمند صنعت سرگرمی چهره‌هایی شگفت‌انگیز در خود جای داده است؛ از لبران جیمز که با ورود به شهر لس‌آنجلس برای بازی در تیم بسکتبال لیکرز به رده 75 قدرتمندان راه یافته تا تام کروز که در رده 96 ایستاده و استیون اسپیلبرگ که در رده 33 است اما پرقدرت‌ترین چهره هالیوود کسی نیست جز رابرت آلن آیگر ملقب به باب آیگر که علاوه بر مدیریت والت دیزنی، عضو هیات مدیره شرکت اپل هم هست.

آیگر 67 ساله که حالا 71 میلیارد دلار دارایی شرکت فاکس قرن بیست و یکم را به حساب بانکی خود افزوده، سال گذشته هم در صدر جدول تاثیرگذارترین چهره‌های هالیوود قرار داشت. جدا از حضور همیشگی رئیس والت‌دیزنی، فهرست قدرتمندترین‌های دنیای سرگرمی چند دگرگونی اساسی داشته است؛ خروج جان لسه‌تر، روی پرایس و برت رتنر از 100 چهره برتر و حضور رونان فارو در رده 100؛ کسی که با گزارش‌هایش نسخه رئیس شبکه CBS را پیچید.

علاوه بر فارو، 34 چهره تازه برای نخستین بار وارد فهرست هالیوود ریپورتر 100 شده‌اند که بسیاری از آنها زن یا رنگین‌پوست هستند؛ تیفانی هدیش در رده 79، لبران جیمز در رده 75 و لیزا نیشیمورا از شبکه نتفیلکس در رده 9. هنوز و همچنان مردان سفیدپوست بر دیگران غلبه دارند و 70 درصد فهرست را به خود اختصاص داده‌اند. هر چند به نظر می‌رسد روند ورود چهره‌های تازه به جدول 100 چهره قدرتمند و پرنفوذ با سرعت و شدت در حال دگرگونی است.

باب آیگر، رید هستینگز و تد ساراندوس از نتفلیکس، برایان رابرتس و استیو بیورک از ان‌بی‌سی یونیورسال، جان استانکی از وارنرمیدیا، شاری ردستون از نشنال امیوزمنت، کوین فایگی رئیس استودیو مارول، جنیفر سالک از استودیو آمازون، پیتر رایس رئیس فاکس قرن 21، سیندی هالند، لیزا نیشیمورا و اسکات استوبر از مدیران ارشد نتفلیکس و آریل ایمانوئل و پاتریک وایت‌سل از شرکت ایندیور 10 نفر اول این فهرست هستند.

روپرت مرداک و فرزندانش به رده 14 سقوط کرده‌اند، اپرا وینفری در رده 18 است و رایان مرفی (نویسنده و کارگردان) یک پله پایین‌تر از او ایستاده، جی‌جی آبرامز در رده 32 و یک پله بالاتر از اسپیلبرگ است، کاتلین کندی رئیس لوکاس‌فیلم در رده 36 قرار گرفته و دوین جانسن ملقب به راک و ریس ویترسپون به ترتیب در رتبه‌های 38 و 39 هستند.

الن دی‌جنرس 44 است، لئوناردو دی‌کاپریو 48، کریستوفر نولان 51، دنزل واشنگتن 54، جردن پیلی 55، تایلر پری 57، جیمز کامرون 58، جنیفر لارنس 65، کریس پرت 68، آوا دوورنی 88، گی‌یرمو دل‌تورو 91، مریل استریپ 93 و تام کروز 96 آشناترین چهره‌های حاضر در فهرست 100 فرد قدرتمند هالیوود به شمار می‌روند.

کد خبر 417183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha