همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت معلمان زندانی گفت: نمی‌توانم نسبت به همه آنها که گرفتار شدند و در مسیر دادرسی هستند به عنوان عضوی از خانواده بی‌تفاوت باشم.

به گزارش ايسنا، سيد محمد بطحائي در نشست خبري همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد، درباره وضعیت معلمان زندانی چون محمد حبیبی، گفت: نمی‌توانم نسبت به همه آنها که گرفتار شدند و در مسیر دادرسی هستند به عنوان عضوی از خانواده بی‌تفاوت باشم، هر چند دامنه اختیاراتم تعریف شده است و قوه قضائیه به عنوان قوه مستقل بر اساس مصالح خودش تصمیم می‌گیرد، اما حتما توضیحاتم می‌تواند در حل مسائل کمک کند. بنده نمی‌توانم چشمم را روی مشکلاتی که یکی از اعضای این خانواده بزرگ دارد، ببندم.

وی در بخش ديگر اين نشست درباره سرانجام تعطیلات زمستانی مدارس نیز اظهار کرد: دو نظریه در این زمینه وجود دارد، یک نظریه حقوقی مربوط به مصوبه مجلس است و یک نظریه می‌گوید این امر در اختیار شوراهای استان‌هاست. از معاونت حقوقی رئیس جمهوری درخواست استفساریه کردیم و منتظر پاسخ‌ هستیم که اگر از اختیارات شوراها باشد احتمالا در سال جاری ۵ روز را اجرا کنیم و در خرداد به زمان تحصیل افزوده شود.

  • مطالبات فرهنگیان که به سال ۹۷ منتقل شد

بطحائی در بخشي از اين نشست خبري درباره مطالبات فرهنگيان توضيح داد: از مطالبات سال ۹۶ فرهنگیان، ۲.۵ ماه حق‌التدریس، چهار ماه خرید خدمات و همچنین حق‌الزحمه ۹۶ نیز باقی مانده است که به سال ۹۷ منتقل شده است. حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از مطالبات سال قبل به امسال منتقل شده است.

وزیر آموزش و پرورش به مساعدت شورای حقوق و دستمزد برای یک مصوبه اشاره کرد و افزود: بر این اساس معلمان شاغلی که اضافه تدریس می‌گیرند به شرط اینکه حداقل شش ساعت باشد، در فوق العاده شغل و حق شاغل آنها وارد می‌شود و با ابلاغ این مصوبه، این تعداد ساعات برای حق‌التدریسان غیرموظف تا ۲۵ درصد به عنوان حق شاغل در حکم‌شان وارد می‌شود.

وی ادامه داد: اقدام بسیار خوبی نیز با همکاری سازمان پژوهش از مهر ماه اتفاق می‌افتد و بخشی از ساعت تدریس رسمی در اختیار معلم و مدرسه قرار می‌گیرد و این برنامه تحت عنوان برنامه ویژه مدارس در دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول در تعدادی مدارس اجرا می‌شود.

کد خبر 417141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha