همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از آمادگی کامل این ناوگان برای ارائه خدمات حداکثری در آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرنوش نوبخت با بیان اینکه اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای طرح استقبال از مهر در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از مدتی پیش آغاز شده است، افزود: استفاده حداکثری از توان مترو، آمادگی برای اعزام قطارهای فوق‌العاده در زمان‌های پرتردد، انجام تعمیرات و بهینه سازی فضای ایستگاهی از جمله اقدامات این طرح است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تردد دانشجویان از استان البرز به استان تهران و بالعکس، هرسال با آغاز سال تحصیلی حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد به مسافران خط پنج مترو افزوده می شود، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مسافران خط ۵ (گلشهر- تهران) تمایل به استفاده از قطارهای تندرو دارند و به همین منظور از ابتدای مهرماه ۹۷؛ دو حرکت تندرو از مبدا ایستگاه کرج به برنامه حرکت قطارهای این خط افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه ساعت اعزام این دو قطار تندرو ۶:۳۵ و ۷:۱۵ صبح است ادامه داد: ساعت فعالیت خط ۵ متروی تهران و حومه نیز نیم ساعت زودتر از سایر خطوط و از ساعت ۵ صبح آغاز می شود، امیدواریم با این کار شاهد کاهش ازدحام جمعیت در ساعات اولیه صبح در این خط باشیم.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، نوبخت با اشاره به اینکه ایستگاه‌های متروی تهران وحومه به طور کامل برای پذیرش حجم بالای مسافران در مهرماه آماده شده‌اند افزود: در هفته اول مهرماه تعدادی از پرسنل شرکت با حمایل مشخص در ایستگاه های منتخب مترو حضور دارند تا در مسیریابی دانش آموزان و دانشجویانی که برای تردد خود این سامانه را انتخاب کرده‌اند، کمک کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پایان گفت: آماده سازی ایستگاه‌ها از نظرروشنایی، پله‌های برقی، آسانسور و آب سردکن‌ها و گویاسازی تابلوهای راهنما در ایستگاه‌های تقاطعی مترو و همچنین نظافت ایستگاه ها و قطارها نیز انجام شده است و تمامی ایستگاه ها آماده خدمت رسانی مناسب به شهروندان و مسافران متروی تهران و حومه هستند.

کد خبر 417083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha