همشهری‌آنلاین: کانادا میزبان نخستین‌ نشست وزیران خارجه زن جهان است؛ نشستی که در آن بیش از نیمی از دیپلمات‌های ارشد زن جهان در شهر مونترال گرد هم آمدند

 کریستینا الكساندرا فریلند، وزیر خارجه کانادا به همین مناسبت در افتتاحیه این نشست دو روزه در مونترال گفت: زنان کلید یافتن راه حل برای چالش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیش روی جوامع ما هستند.

بنا به گفته برگزارکنندگان، این نشست چهار موضوع محوری دارد، زنان در سیاست و جایگاه‌های رهبری؛ تقویت دموکراسی؛ حمایت از صلح و امنیت و از بین بردن خشونت‌های مبتنی بر جنسیت.

فریلند تاکید کرد: من همواره از برابری در احترام و در نظر گرفتن حقوق زنان و دختران حمایت خواهم کرد زیرا هنگامی که همه ما در فرآیند تصمیم‌گیری دخیل هستیم جوامع ما قدرتمندتر و اقتصادها و طبقه متوسط ما موفق‌تر و کشورهای ما امن‌تر خواهند بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،فریلند به صورت مشترک با فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را بر عهده دارد. هر دو آنها در افتتاحیه این نشست اظهار امیدواری کردند که این نشست بتواند سرآغازی برای سنت همکاری میان وزیران زن در جهان باشد.

در این کنفرانس علاوه بر فریلند و موگرینی، وزرای زن از 18 کشور دیگر شامل آندورا، بلغارستان، کاستاریکا، کرواسی، جمهوری دومنیکن، غنا، گواتمالا، هندوراس، اندونزی، کنیا، نامیبیا، نروژ، پاناما، آفریقای جنوبی، رواندا، سوئد و سن لوسیا شرکت دارند.

کد خبر 417069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha