همشهری آنلاین: معاون محیط زیست استان قزوین گفت: جاری شدن فاضلاب روستاها به دریاچه اوان می‌تواند تهدید جدی برای تخریب سیمای طبیعی این چشم‌انداز زیبای گردشگری باشد و باید برای حل آن اقدام کرد.

دریاچه اوان

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني محيط زيست، عبدالحسین مظفری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان قزوین در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که در سالن مدیریت بحران قزوین تشکیل شد اظهار داشت: حفظ منظر طبیعی در دریاچه اوان ضروری است و نباید تغییرات و فعالیت‌های عمرانی و ساماندهی به سیمای طبیعی آن آسیب بزند.

وی افزود: باید وضعیت فاضلاب روستاهای اوان و ورگل که به دریاچه اوان سرازیر می‌شود مدیریت شود هر چند روستاها از چاه‌های جذبی استفاده می‌کنند اما باید شرکت آبفا برای ساماندهی آن برنامه داشته باشد.

مظفری تصریح کرد: سیلاب‌هایی که از شرق وارد دریاچه می‌شود همچنان ادامه دارد لذا لازم است در این زمینه هم اقدام مقتضی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: پتانسیل دریاچه اوان در خصوص صید ورزشی مهم است و رویکرد ما باید استفاده از همه این قابلیت‌ها باشد زیرا اوان تنها دریاچه‌ای است که سیمای طبیعی خود را حفظ کرده است.

کد خبر 417063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha