جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری ویتنام پس از یک بیماری سخت در سن ۶۱ سالگی در بیمارستانی نظامی در هانوی از دنیا رفت.

تران آن کوانگ

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از رويترز، راديو و تلويزيون دولتي ويتنام بدون اشاره به نوع بيماري از مرگ تران داي كوانگ در روز جمعه خبر دادند. بر اساس گزارشي كه تلويزيون ويتنام پخش كرد، پزشكان و استادان داخلي و بين‌المللي تمام تلاش خود را براي نجات جان رئيس‌جمهوري به كار گرفتند اما اين تلاش‌ها نتيجه نداد و كوانگ جان خود را از دست داد.

رياست‌جمهوري يكي از سه مقام ارشد حكومتي در ويتنام است اما بيشتر وظايف و مسئوليت‌هاي او تشريفاتي است. از اين رو، درگذشت كوانگ نمي‌تواند به مناسبات اين كشور در روابط بين‌المللي خدشه وارد كند. نخست‌وزير و رئيس حزب كمونيست ديگر مقام‌هاي ارشد حكومت ويتنام هستند كه در نبود رئيس‌جمهوري وظايف او را به عهده مي‌گيرند.

كوانگ در آوريل 2016 به مقام رئيس‌جمهوري ويتنام منصوب شد. او پيش از آن وزير امنيت عمومي دولت اين كشور بود؛ سازماني با قدرت گسترده كه وظيفه جمع‌آوري اطلاعات و خنثي كردن توطئه‌هاي داخلي و بيروني عليه حزب حاكم را بر عهده دارد. شايعه بيماري سخت رئيس‌جمهوري ويتنام از ماه‌ها پيش در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده بود.

كوانگ كه از يك جامعه كوچك كشاورزي در 115 كيلومتري جنوب هانوي برخاسته بود، مراتب قدرت را طي كرد و عضو پليتبرو، قدرتمندترين نهاد تصميم‌سازي حزب كمونيست شد. او 10 روز پيش از مرگ ميزبان رئيس‌جمهوري اندونزي در هانوي بود و روز چهارشنبه هم با رئيس ديوان عالي چين ديدار كرد.

کد خبر 416968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha