چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

هشمهری آنلاین: اسماعیل هنیه، رئیس جنبش مقاومت اسلامی گفت که راهپیمایی‌های بازگشت نه تنها طناب نجات غزه بلکه مساله فلسطین است و هرگز تا تحقق اهداف آن متوقف نخواهد شد.

اسماعیل هنیه

به گزارش ايرنا از پایگاه خبری فلسطین الیوم، هنیه طی سخنانی در نشست علمی سی امین سالگرد تاسیس حماس افزود: راهپیمایی‌های بازگشت بیانگر عظمت مردم فلسطین و مقاومت اسطوره‌ای آن است و هرگز تا تحقق اهداف آن که مهمترین آنها پایان دادن به محاصره است متوقف نخواهد شد و ما با تحقق نیمی از اهداف هم موافق نیستیم.

هنیه با تاکید بر اینکه حماس در فلسطین دشمن ندارد و تنها دشمن آن رژیم صهیونیستی است خواستار تداوم حمایت از مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و تقویت وحدت ملی فلسطینی بر اساس احترام به اصل شراکت و قراردادهای امضا شده از جمله قرارداد بیروت درباره شورای ملی جدید شد.

وی با تاکید بر تداوم مقاومت تا پایان دادن به محاصره غزه بدون سازش درباره سلاح مقاومت افزود: شروط جنبش فتح برای آشتی نمی‌تواند زمینه آشتی را فراهم کند و برغم شکست مساله آشتی گروه‌های فلسطینی ما خواستار پایان دادن به محاصره هستیم.

هنیه جنبش حماس را قلب مساله فلسطین و سپر امت در مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی دانست و گفت : مساله فلسطین فقط دارای ابعاد عربی و اسلامی نیست بلکه دارای بُعد انسانی است و همبستگی با آن لازم نشان می‌هد که تنها یک جنبش داخلی نیست و مردم فلسطین به فعالیت‌های آن مشروعیت می‌بخشد.

خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس نیز گفت: اهالی غزه حق زندگی طبیعی دارند و باید محاصره از آن برداشته شود و مسئولیت حماس ارائه راه حل هایی برای مشکلات است و باید با اشغالگر تا آزادی کامل مبارزه کرد.

وی با تاکید بر وحدت ملی، ضرورت پایان دادن به تقسیم بندی‌ها را خاطر نشان ساخت و خواستار مدیریت دقیق چهار مساله شامل، قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی، بازگشت پناهجویان فلسطینی، مقابله با شهرک سازی وسرقت زمین و آزادی اسرای فلسطینی شد.

کد خبر 416840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha