همشهری آنلاین: این میوه گرمسیری سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و سایر ترکیبات مفید نظیر آنزیم‌هایی است که می‌تواند با التهاب و بیماری مقابله کند.

خواص آناناس در مقابله با سرطان و کاهش علائم آرتروز

به گزارش خبرنگار مهر، میوه آناناس دارای فواید متعددی برای سلامت از جمله کمک به هضم غذا، تقویت ایمنی بدن و تسریع روند بهبودی بعد از جراحی است. در ادامه به برخی فواید چشمگیر این میوه اشاره می‌شود.

  • وجود آنتی اکسیدان‌های مقابله کننده با بیماری: میوه آناناس نه تنها سرشار از مواد مغذی است، بلکه مملو از آنتی اکسیدان‌های سالم هم است. مطالعات نشان داده‌اند که آناناس مخصوصا سرشار از آنتی اکسیدان‌های موسوم به فلاوونوئیدها و اسیدهای فنولیک است که تاثیرات طولانی مدتی بر بدن دارند.
  • آنزیم‌های تسهیل کننده فرآیند هضم: مطالعات نشان داده‌اند که آناناس حاوی آنزیم‌های گوارشی موسوم به بروملین است. این آنزیم‌ها موجب تجزیه مولکول‌های پروتئین به بلوک‌های ساختاری‌شان نظیر اسیدهای آمینه و پپتیدهای کوچک می‌شود. در این حالت تجزیه شده، بدن به آسانی قادر به جذب آنهاست.
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان: معمولا روند پیشرفت سرطان با فشار اکسایشی و التهاب مزمن مرتبط است. چندین مطالعه هم نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در آناناس موجب کاهش ابتلا به برخی سرطان‌ها می‌شود. طبق برخی مطالعات آزمایشگاهی هم، بروملین به مقابله با سرطان کمک می‌کند. برخی مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی هم نشان داده‌اند که بروملین با تولید مولکول‌هایي که موجب کارآیی بیشتر سلول‌های سفید خون در توقف رشد سلول سرطانی و حتی نابودی سلول‌های سرطانی می‌شود، سیستم ایمنی را تحریک می‌کند.
  • تسکین علائم آرتروز: مطالعات نشان داده‌اند به دلیل وجود خواص ضدالتهابی بروملین، این میوه می‌تواند موجب تسکین درد در افراد مبتلا به آرتروز التهابی شود. در یک مطالعه جدید در مورد بررسی تاثیر بروملین بر بیماران مبتلا به آرتروز مشخص شد مصرف مکمل آنزیم حاوی بروملین به تسکین درد کمک می‌کند.
  • تسريع روند بهبود بعد از جراحی: بار دیگر خواص ضدالتهابی بروملین موجب تسریع روند بهبود بعد از عمل جراحی می‌شود. چندین مطالعه نشان داده‌اند که بروملین موجب کاهش التهاب، تورم، کبودی و درد بعد از عمل جراحی می‌شود. در یک مطالعه هم مشخص شد افرادی که قبل از جراحی دندان بروملین مصرف کرده بودند درد کمتری داشتند.
کد خبر 416793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha