همشهری آنلاین: وزارت حج و عمره عربستان سعودی، در راستای توسعه بخش گردشگری، برای نخستین‌بار اجازه می‌دهد که عمره‌گزاران خارجی، از سایر شهرها و آثار باستانی این کشور بازدید کنند.

تصمیم جدید عربستان درباره حج عمره

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت حج و عمره عربستان سعودی، اعلام کرد که برای نخستین‌بار به عمره‌گزاران اجازه داده خواهد شد تا در صورت گرفتن برنامه‌های گردشگری پیش از ورود به این کشور، از شهرها و آثار باستانی مختلف عربستان بازدید کنند.

«عبدالعزیز وزان» معاون وزارت حج در امور عمره عربستان در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الیوم» اظهار داشت که برنامه‌های عمره و زیارت در سال جاری دارای یک ویژگی جدید است و عمره‌گزاران و زائران خارج از عربستان می‌توانند از هر شهر دیگری در عربستان در بازه زمانی 30 روزه‌ای که در روادید آنها ثبت شده، بازدید کنند و تنها 15 روز از این مدت، برای زیارت از حرمین شریفین اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: کسانی که به عمره می‌آیند، در صورتی که شرکت‌های عمره، خواستار زمانی اضافه در چارچوب برنامه‌هایی ویژه برای عمره‌گزاران، شده باشند، می‌تواند مدت زمان بیشتری را در خاک عربستان بمانند.

انتظار می‌رود که شمار عمره‌گزاران در سال جاری میلادی در عربستان بیش از هشت میلیون و 500 هزار نفر تا اواخر ماه قمری شوال، باشد. این در حالی است که در سال گذشته، شمار آنها 7 میلیون نفر بود.

بنا بر این گزارش، عربستان سعودی در تلاش است تا بخش گردشگری خود را توسعه دهد و روند صدور روادید برای مسافران خارجی را در چارچوب چشم‌انداز 2030 این کشور، تسهیل کند و موجب تنوع در درآمدهای کشور و دوری از اتکای صرف به درآمدهای نفتی شود.

کد خبر 416762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha