همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، وضعیت پرداخت بدهی‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی مورد رضایت نیست.

دکتر ایرج حریرچی

به گزارش وبدا، دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست هفتگی با اصحاب رسانه با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، وضعیت پرداخت بدهی‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی مورد رضایت نیست، چراکه وضعیت در شرایط فعلی حساس است و بیمارستان و ارائه دهندگان خدمات باید بتوانند تدابیر لازم را بیندیشند تا دارو و ملزومات موردنیاز را تامین کرده و دستمزد پرسنل را بپردازند.

وی افزود: ما در سال 96 مبلغ 7064 میلیارد تومان سند به سازمان تامین اجتماعی ارسال کردیم که از این میزان، 3040 میلیارد تومان به مراکز دولتی وصول شده و 4023 میلیارد تومان نیز طلب باقی مانده است.

دکتر حریرچی ادامه داد: در سال 97 نیز 2301 میلیارد تومان سند به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده که 956 میلیارد تومان وصول شده و 1345 میلیارد تومان هنوز طلب باقی مانده است و در مجموع مراکز دولتی 5368 میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی برای سال 96 و 97 طلب دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان با بیان اینکه میزان مطالبات از سازمان بیمه سلامت با شدت کمتری همراه است، اظهار داشت: اسناد ارسالی به این سازمان برای سال‌های 96 و 97، حدود 11681 میلیارد تومان بوده که 7239 میلیارد تومان آن وصول شده و 4442 میلیارد تومان از بیمه سلامت هنوز طلب داریم، درحالی که به بیمه سلامت 20 درصد بیشتر اسناد ارسال شده، اما طلب باقی مانده از آن 20 درصد کمتر از سازمان بیمه تامین اجتماعی است.

کد خبر 416740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha