همشهری آنلاین: مارک بنیوف و همسرش لین با پرداخت ۱۹۰ میلیون دلار صاحبان تازه هفته‌نامه آمریکایی تایم لقب گرفتند.

تایم

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وال استريت جورنال، هشت ماه پس از آنكه شركت مرديت حق امتياز تايم را با 2.8 ميليارد دلار از آن خود كرد، مالك و بنيانگذار ميليارد شركت سيلزفورس شخصا دست به كار شد و براي به دست آوردن مالكيت اين هفته‌نامه 95 ساله با مالكان فعلي به توافق رسيد. روند واگذاري امتياز تايم به آقا و خانم بنيوف 30 روز طول مي‌كشد و البته قرار است آنها در امور اجرايي هفته‌نامه دخالت نكنند.

تايم با داشتن شمارگان سه ميليون نسخه در هفته از مهم‌ترين و معتبرترين هفته‌نامه‌هاي دنياست و نخستين شماره آن سوم مارس 1923 منتشر شد. دفتر مركزي اين نشريه انگليسي‌زبان در نيويورك قرار گرفته و البته در حدود 50 كشور در چهار پنج قاره دنيا دفتر و نمايندگي دارد. خانواده بنيوف راسا براي خريدن تايم اقدام كرده‌اند و سرمايه‌گذاري آنها در اين هفته‌نامه ارتباطي با مقام و موقعيت‌شان در شركت سيلزفورس ندارد.

در شرايطي كه بسياري از نشريه‌هاي قديمي در شرايط بحراني به سر مي‌برند و برخي براي هميشه تعطيل شده‌اند، سرمايه‌گذاري يك زوج ميلياردر در هفته‌نامه تايم مي‌تواند اقدامي اميدبخش براي عرصه رسانه‌هاي مكتوب باشد. ادوارد فالسنتال، سردبير تايم با انتشار بيانيه‌اي آغاز دوران تازه اين هفته‌نامه را به همكاران خود تبريك گفت و از همكاري با خانواده بنيوف در انتشار اين نشريه معتبر و محبوب ابراز خوشحالي كرد.

بنيوف‌ها تازه‌ترين چهره‌هاي ميلياردر دنياي فناوري و رايانه هستند كه وارد عرصه رسانه مي‌شوند. نشريه فوربس ارزش شركت سيلزفورس را حدود هفت ميليارد دلار تخمين زده و انتظار مي‌رود سرمايه‌گذاري تازه بنيوف در تايم به دارايي‌هاي او بيفزايد. جف بيزاس، مالك آمازون سال 2013 روزنامه واشنگتن‌پست را با 250 ميليون دلار خريد و سال گذشته لارنس پاول جابز، همسر استيو جابز فقيد بخش‌هايي از سهام مجله آتلانتيك را از آن خود كرد.

کد خبر 416720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha