دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از عزاداران حسینی خواست از ظروف گیاهی و شیشه‌ای استفاده کرده و ظروف مصرف‌شده را از محل جمع‌آوری کنند.

محرم، از ظروف گیاهی و شیشه‌ای استفاده کنیم

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني محيط زيست، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اهمیت خودداری عزاداران حسینی از رها کردن ظروف یکبار مصرف در معابر را نکته محیط زیستی محرم امسال عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه در این زمینه می‌توانند نقش موثری داشته باشند این در حالی است که خود مردم می‌توانند با استفاده از ظروف شیشه‌ای و گیاهی سلامت خود و شهر را به خصوص در ایام سوگواری سالار شهیدان ارتقا دهند.

پورمردان افزود: یکی از مسائل مهم، جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف بعد از برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام توسط هیئت‌های عزاداری است، که در این زمینه نیز بایستی اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد تا ظروف مصرف شده، با همکاری هیئت‌ها و عزاداران از محل جمع‌آوری شود این در حالی است که ایجاد انبوهی از این ظروف در معابر شهری و اطراف حسینیه‌ها و هیئت‌های عزاداری زیبنده شهر و این مراسم بزرگ مذهبی و دینی نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر شرایط تولید پلاستيك‌های تجزیه‌پذیر دوستدار محیط زیست و همچنین ظروف گیاهی فراهم گردیده و جا دارد مردم عزیز و عزادار در مراسم عزاداری و پخش نذورات از این ظروف به جای ظروف یک بار مصرف پلاستیکی معمولی استفاده نمایند.

پورمردان خاطر نشان کرد: متاسفانه ظروف یک بار مصرف پلاستیکی معمولی پس از رها شدن در طبیعت سال‌های طولانی بدون تغییر باقی مانده و منابع آب و خاک را آلوده می‌نمایند، علاوه بر آن سوزاندن غیر اصولی این مواد در محیط، گازهای بسیار خطرناکی ایجاد می‌نماید.

وی در پایان افزود: هم اکنون بسیاری از تشکل‌های مردمی و علاقه‌مندان به محیط زیست نسبت به رعایت این موضوع حساسیت بالایی داشته و به ترویج استفاده از ظروف تجزیه‌پذیر کمک می‌نمایند. بدیهی است این جریان فرهنگی در مراسم فراگیر و همگانی عزاداری امام حسین علیه السلام می‌تواند به یک فرهنگ عمومی مبدل شود.

کد خبر 416699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha