یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

فروشندگان سایت دیوار طعمه‌ ۲ جوان کلاهبردار بودند. یکی از آنها نقش خریدار را بازی می‌کرد و دیگری با استفاده از یک صدای ضبط‌شده مدعی می‌شد اپراتور بانک است و با این شگرد اموال ۵۰ نفر را سرقت کردند.

متهمان

راز کلاهبرداری‌های این باند دونفره با شکایت یکی از شاکیان در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران فاش شد. شاکی به مأموران گفت: برای فروش گوشی‌ تلفن همراهم در سایت دیوار آگهی داده بودم که فردی با من تماس گرفت و گفت حاضر است گوشی‌ام را به قیمت 5/4میلیون تومان بخرد. همان شب با هم قرار گذاشتیم و وقتی به مقابل خانه‌‌مان آمد خودش را سهیل معرفی کرد. او جوانی شیک‌پوش بود، قابل اعتماد به‌نظر می‌رسید و گفت که پول گوشی را با موبایل‌بانک پرداخت می‌کند. بعد شماره کارتم را گرفت و لحظاتی پس از آن صفحه‌ای را نشانم داد و مدعی شد که پول را واریز کرده است.

شاکی ادامه داد: از آنجا که پیامکی برایم نیامده بود به ماجرا شک کردم. سهیل اما مدعی شد که با توجه به ساعات پایانی شب احتمالا سرویس پیامک بانک دچار مشکل شده است. سپس شماره‌ای را گرفت و گوشی‌اش را روی آیفون گذاشت. از پشت گوشی صدای ضبط‌شده تماس با بانک به گوش می‌رسید.

صدای ضبط‌شده گزینه تماس با پشتیبانی را اعلام کرد و بعد اپراتور گوشی را برداشت. سهیل از او درباره سیستم پیامک بانک پرسید و اپراتور جواب داد که سیستم به‌مدت 2ساعت دچار مشکل است. بعد هم به درخواست سهیل، حساب را چک و تأیید کرد که 5/4میلیون تومان به‌حساب من واریز شده و پیامک‌ آن تا 2ساعت دیگر ارسال می‌شود. با شنیدن این مکالمه مطمئن شدم که پول به حسابم واریز شده و برای همین گوشی را به خریدار تحویل دادم و او رفت. اما فردای آن روز وقتی به بانک رفتم متوجه شدم که هیچ پولی به حسابم واریز نشده و آنجا بود که فهمیدم اپراتور بانک در حقیقت همدست جوان کلاهبردار بوده و آنها با این شگرد گوشی‌ام را سرقت کرده‌اند.

  • شکایت‌های مشابه

مرد جوان تنها شاکی این پرونده نبود و در ادامه افراد دیگری با مراجعه به پلیس آگاهی خبر از سرقت‌های مشابه دادند. بیشتر آنها کسانی بودند که قصد فروش گوشی را از طریق انتشار آگهی در سایت دیوار داشتند اما در نهایت در دام 2کلاهبردار گرفتار شده بودند.

کارآگاهان در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که یکی از گوشی‌هایی که با این شگرد سرقت شده بود در یک فروشگاه موبایل فروخته شده است. آنها راهی فروشگاه شدند و در بازبینی فیلم‌های ضبط‌شده در دوربین مداربسته تصویری از فروشنده به‌دست آوردند. او همان جوانی بود که با معرفی خود به‌نام سهیل با مالباخته‌ها قرار گذاشته و آنها را فریب داده بود. متهم تحت تعقیب قرار گرفت و کارآگاهان با شناسایی محل تردد او در حوالی میدان شوش، وی را دستگیر کردند.

  • کلاهبرداری از 50نفر

متهم که بهرام نام دارد پس از انتقال به پلیس آگاهی به کلاهبرداری از 50نفر با این شگرد اعتراف کرد و گفت: همه این کلاهبرداری‌ها را با کمک همدستم به نام مهدی انجام دادم. بعد از شناسایی طعمه‌هایمان، به‌عنوان خریدار سراغ آنها می‌رفتم و با نشان دادن صفحه جعلی موبایل‌بانک،

وانمود می‌کردم که پول را به حسابشان واریز کرده‌ام. بعد هم برای اثبات ادعایم با همدستم مهدی تماس می‌گرفتم و او ابتدا صدای ضبط‌شده را پخش می‌کرد و بعد گوشی را برمی‌داشت و در نقش اپراتور بانک، مدعی می‌شد که سیستم پیامک بانک قطع است و پول به‌حساب واریز شده است.

به این ترتیب گوشی یا کالایی را که قرار بود بخرم می‌گرفتم و از محل دور می‌شدم. به گزارش همشهری، سرهنگ کارآگاه قاسم دست‌خال، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم اصلی پرونده پیش از این نیز تحت تعقیب مراجع مختلف قضایی و انتظامی قرار داشته است و با دستگیری او از شاکیان احتمالی درخواست می‌شود برای پیگیری شکایت خود به پایگاه یکم آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 416660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha