مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهرداری تهران در مدیریت بحران موفق عمل کرده است. این یافته پزوهشی است که رنوس آنرا وب سایت اینترنتی جام‌جم آنلاین منتشر کرده است:

در این گزارش آمده است: با به کارگیری نظرسنجی تلفنی و بدست آوردن آمارها، پردازش و تحلیل علمی آنها، سعی شده است تا به دیدگاه شهروندان تهرانی نسبت به عملکرد شهرداری فعلی با شهرداری‌های قبل و مقایسه آن با دولت و سازمانها دولتی، از نظر پاسخگویان دست یافت.
این گزارش حاصل جمع آوری پاسخ 1177 نفر از مردم تهران به پرسشنامه تهیه شده در ابن خصوص است. این افراد به صورت تصادفی و بر اساس مراجعه به فهرست شماره تلفن‌ها (از 22000000 الی 88999999) انتخاب شدند. در این گزارش نظر کسانی که تمایل به پاسخگویی به تمام پرسش‌های تحقیق را داشته‌اند، منعکس شده است.

اهداف تحقیق

هدف کلی این تحقیق دستیابی به مجموعه اطلاعات و پاسخ هایی است که پاسخگویان در مورد مقایسه عملکرد شهرداری فعلی با شهرداری‌های قبل و مقایسه عملکرد شهرداری با دولت و سازمان‌های دولتی در تهران است.

روش نظرسنجی

در این پژوهش، از نظرات عامه مردم به صورت تلفنی (نظرسنجی تلفنی) به روش پیمایشی و نمونه گیری تصادفی استفاده شده است. عددهای داخل جدول گرد شده است.

جامعه نمونه

در این تحقیق نمونه آماری شامل 1177 نفر از مردم تهران است لازم به ذکر است که از این تعداد درصد 36 مرد و 64 درصد زن هستند.

زمان اجرای نظرسنجی

این نظرسنجی در 22 و 23 دی 1386 انجام شده است.

پرسشنامه نظرسنجی‏

1. جنس
2. سن
3. تحصیلات
4. منطقه
5.مشکلاتی که براثربارش برف و باران در تهران بوجود می‌اید چیست؟
6.باتوجه به بارش برف و باران امسال باچه مشکلی روبرو شدید؟
7. رفع این مشکلات وظیفه کدام سازمان است ؟
8. شهرداری در روزهای برفی چه وظایفی دارد؟
9. عملکرد شهرداری در این روزها چگونه بود؟
10. مقایسه عملکرد شهرداری سابق با شهرداری فعلی چیست؟
11. مقایسه عملکرد شهرداری با سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها چیست؟
12. برای رفع مشکلات چه پیشنهادی برای سازمان‌ها ووزارتخانه‌های مرتبط دارید؟
13.برای بهبود عملکرد شهرداری در چنین مواقعی چه پیشنهادی دارید؟
14. برای مقابله با مشکلات زمستانی چه کار کردید؟

چکیده‏

طرح نظرسنجی حاضر، ‌به منظور دست یافتن به نظر پاسخگویان نسبت به مقایسه عملکرد فعلی با شهرداری‌ها سابق و مقایسه عملکرد شهرداری با دولت و سازمان‌های دولتی به اجرا درآمده است. یافته‌های این طرح به قرار زیر است:
ـ‌ 64 درصد از پاسخگویان زن و 36 درصد مرد هستند. ـ‌ 17 درصد پاسخگویان در گروه سنی 26ـ‌ 30 سال قرار دارند.
ـ‌ 39 درصد از پاسخگویان دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند.
ـ‌ 55 درصد از پاسخگویان برف روبی معابر و راه‌های فرعی را از وظایف شهرداری می‌دانند. 28 درصد تنها برف روبی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را وظیفه شهرداری عنوان کردند و 10 درصد به جلوگیری از یخبندان معابر و 7 درصد نیز به بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی به عنوان وظیفه شهرداری اشاره کردند.
ـ‌ 38 درصد از پاسخگویان عملکرد شهرداری را خوب و 27 درصد خیلی خوب 16 درصد متوسط 12 درصد بد و 7 درصد خیلی بد ارزیابی کردند. ـ‌ 66 درصد عملکرد شهرداری فعلی بهتر از شهرداری قبلی ارزیابی گردند و 14 درصد معتقد بودند این مشگلات در زمان شهردار قبلی رخ نداده است تا امکان ارزیابی شهرداری کنونی و قبلی مهیا باشد.
- 14 درصد تفاوتی بین عملکرد شهرداری کنونی و شهرداری قبلی قائل نبودند و 6 درصد شهرداران قبلی را موفق تر از شهرداری کنونی ارزیابی کردند.
ـ‌ 67 درصد از پاسخگویان عملکرد شهرداری را در مقایسه با سازمانهای دیگر دولتی بهتر می‌دانند.
- 10 درصد عملکرد دولت و شهرداری را هماهنگ با هم و خوب ارزیابی کردند.
9 درصد معتقد بودند که نه شهرداری و نه دولت خوب عمل نکرده‌اند.
- 14 درصد بقیه نیز نظر خاصی اعلام نکردند.
ـ‌ از نظر پاسخگویان مشکلات ناشی از بارندگی‌های فعلی به ترتیب عبارت بود از: 36 درصد لغزندگی و مسدود شدن خیابان ها، معابر و پیاده رو‌ها و کوچه ها، 17 درصد افت فشار و قطعی گاز، 12 درصد کمبود وسایل نقلیه، 9 درصد یخ زدگی و قطع آب، 6 درصد سرما، 5 درصد افزایش ترافیک و موارد تصادف، 5 درصد مشکلات اقتصادی، 3 درصد تعطیلی مدارس، 3 درصد قطع برق، 2 درصد مسدود شدن راه‌های ارتباطی بین شهری، و 2 درصد سایر موارد شامل کمبود مواد غذایی و ماندن زباله ها.
ـ‌ 54 درصد از پاسخگویان معتقداند رفع مشکلات پیش آمده وظیفه شهرداری است، 38 درصد معتقداند دولت (وزارت راه و ترابری، وزارت نیرو، نفت، آموزش و پرورش، و بهداشت و درمان)، و 8 درصد معتقداند که همه نهادها موظف اند این مشکلات را رفع کنند.
ـ‌ پاسخگویان برای بهبود عملکرد شهرداری پیشنهاد‌هایی به شرح زیر ارائه کردند: 27 درصد برنامه ریزی از قبل، 19 درصد وضع موجود را مناسب می‌دانستند و پیشنهادی نداشتند، 14 درصد رسیدگی به کوچه‌های فرعی، 14 درصد به رسیدگی بیشتر، 13 درصد تقویت ستاد‌های بحران، 6 درصد افزایش وسایل نقلیه عمومی و 4 درصد ارتباط بیشتر با مردم، و 3 درصد نیز جمع آوری منظم زباله را عنوان کردند.

کد خبر 41666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز