علی اصغرمحمدی: تعیین ضرب‌الاجل توسط اداره بازنشستگی آموزش و پرورش شهر تهران برای دریافت 5 کیلو مرغ و 2 کیلو گوشت پس از یک سال، اعتراض بازنشستگان فرهنگی شهر تهران را برانگیخت.

ماجرا از این قرار است که بازنشستگان فرهنگی شهر تهران برای دریافت حواله 7 کیلو مواد پروتئینی باید به هنرستان شهید بهشتی واقع در خیابان 30 تیر مراجعه کنند و سپس از یکی از فروشگاه های تعاونی فرهنگیان 2 کیلو گوشت و 5 کیلو مرغ تحویل بگیرند.

البته این مواد پروتئینی مربوط به مصوبه سال گذشته هیات دولت است که براساس آن به همه کارکنان شاغل و بازنشسته دولت معادل 31 هزار و 800 تومان کالا از قبیل چای، شکر، روغن، برنج، گوشت و مرغ تعلق گرفت، اما سال گذشته بنا به عللی مواد پروتئینی به بازنشستگان فرهنگی داده نشد.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهر تهران در این باره به همشهری گفت: در حالی که مصوبه هیات دولت در همه وزارتخانه ها و سازمان ها سال گذشته اجرا شد اما تحویل بخشی از اقلام در نظر گرفته شده به بازنشستگان فرهنگی شهر تهران انجام نشد.

یدالله پویان افزود: ارزش ریالی اقلام تحویل داده نشد به بازنشستگان فرهنگی که شامل مواد پروتئینی می شود حدود 15 هزار تومان است.

یکی از بازنشستگان فرهنگی نیز گفت: حالا که می خواهند 2 کیلو گوشت و 5 کیلو مرغ را پس از تاخیر یک ساله تحویل بدهند ضرب‌الاجل یک هفته ای تعیین کرده اند و شرط گذاشته اند که حتما باید فرد بازنشسته برای دریافت حواله شخصا به هنرستان شهید بهشتی در خیابان 30 تیر مراجعه کند.

این بازنشسته فرهنگی با انتقاد از تعیین ضرب‌الاجل در حالی که بارش شدید برف و برودت هوا در چند روز اخیر مشکلاتی را در زمینه تردد شهروندان در سطح شهر ایجاد کرد اظهار داشت: مهلت یک هفته ای اعلام شده امروز به پایان می رسد و این در حالی است اغلب بازنشستگان قادر نیستند از نقاط مختلف شهر تهران برای دریافت حواله به خیابان 30 تیر در مرکز شهر مراجعه کنند.

وی افزود: پس از این مرحله باید به یکی از فروشگاه های تعاونی فرهنگیان مراجعه و گوشت و مرغ دریافت کنیم.

یکی دیگر از بازنشستگان فرهنگی گفت: برای دریافت حواله 5 کیلو مرغ و 2 کیلو گوشت و مراجعه به یکی از فروشگاه های تعاونی فرهنگیان باید مبلغی بیش از ارزش ریالی این 2 قلم بپردازم.

این دبیر بازنشسته با انتقاد از این روش اشتباه افزود: با توجه به کهولت سن و شرایط جوی از دریافت این میزان ناچیز مواد پروتئینی می گذرم.

از سوی دیگر رئیس اداره بازنشستگی آموزش و پرورش شهر تهران در این باره به همشهری گفت: بازنشستگان فرهنگی شهر تهران می توانند برای دریافت حواله تا 27 دی ماه به هنرستان شهید بهشتی در خیابان 30 تیر مراجعه کنند.

کد خبر 41662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز